To tylko jedna z 7 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
TRANSPORT KOLEJOWY WAGONY TOWAROWE * kryte * węglarki * platformy * cysterny * chłodnie * specjalne ILOSTANY EWIDENCYJNE - inwentarzowy (PKP) - ogólny (Polska/ kraj) - roboczy - wyłączone z ruchu - rozporządzalny WAGONY PASAŻERSKIE * do przewozu podróżnych * poczty * bagażowe * specjalnego przeznaczenia (pomiarowe) ILOSTANY EWIDENCYJNE - inwentarzowe - ogólny - niesprawne technicznie - sprawne - w rezerwie - czynne (w pracy) POJAZDY TRAKCYJNE a) napęd: parowe, spalinowe, elektryczne b) rodzaj budowy: lokomotywy, wagony silnikowe, EZT (elektryczne zespoły trakcyjne) c) przeznaczenie: pasażerskie, towarowe, uniwersalne, manewrowe ILOSTANY: - inwentarzowy - rozporządzalny - pojazdy sprawne (zdrowe) - pojazdy niesprawne (chore) PRACA POJAZDÓW TRAKCYJNYCH * WŁAŚCIWA - pociągowa (zasadnicza, dodatkowa) - pozapociągowa (zasadnicza, dodatkowa) * ZASTĘPCZA - ciepło - energia ŁADUNKI: - brak napędu w jednostkach ładunkowych - niezgodność tras przewozów ładunków z trasami kursowania pociągów I.PROCES PRZEWOZOWY * ładunek * wagon * kompleksowe 1. odprawa początkowa * techniczna * handlowa 2. przemieszczanie (~20 % czasu) 3. operacje pośrednie (przeładunek pośredni, praca manewrowa) 4. odprawa końcowa * techniczna * handlowa II.FORMY PRZEWOZÓW 1.zwykła (tradycyjna) 2.marszrutowe (nadawcze, stopniowane [wagony], techniczne) 3.wahadłowe (klasyczne, pierścieniowe, operatywne) III.UKŁADY PRZEWOZOWE 1.masowe, duży nadawca, duży odbiorca 2.masowe, duży nadawca, wielu odbiorców 3.masowe (niemasowe), wielu nadawców, duży odbiorca 4.niemasowe, wielu nadawców, wielu odbiorców PASAŻEROWIE: I.PROCES PRZEWOZOWY (kompleksowe) 1.odprawa początkowa * techniczna (temp., czystość, wyposażenie) * handlowa (kupno biletu) 2.przemieszczanie 3.odprawa końcowa * techniczna (wagony są odstawiane) II.UKŁADY PRZEWOZOWE - międzynarodowe * częstotliwość kursowania - międzyregionalne * komfort podróży - regionalne * rodzaj pociągu - aglomeracyjne III.CZAS PODRÓŻY - pobyt na stacji początkowej - czas podróży - pobyt na stacji końcowej/ pośredniej WARUNKI FUNKCJONOWANIA TRANSPORTU KOLEJOWEGO W UNII EUROPEJSKIEJ 1.Odziedziczony jeszcze w XIX i XX wieku podział na narodowe sieci kolejowe eksploatowane przez
(…)
… roku (TERFN)
b) Dyrektywa 2001/ 13 O licencjonowaniu przewoźników kolejowych
c) Dyrektywa 2001/ 14 O przydziale pojemności infrastruktury kolejowej i certyfikacji bezpieczeństwa:
* Ustanawianie, ustalanie i pobór opłat
* Koszty infrastruktury i ich księgowanie
* Zasady naliczania opłat
* Zasady przydziału pojemności infrastruktury i kooperacja pomiędzy zarządcami sieci
* Ustanawianie organów regulujących…
… przepustowej infrastruktury kolejowej i pobierania opłat za użytkowanie infrastruktury kolejowej oraz
certyfikację w zakresie bezpieczeństwa
b) Dyrektywa 2004/ 50 Zmieniająca Dyrektywę 96/ 48 w sprawie interoperacyjności transeuropejskiego systemu
kolei dużych prędkości i Dyrektywę 2001/ 16 w sprawie interoperacyjności kolei konwencjonalnych
c) Dyrektywa 2004/ 51 Zmieniająca Dyrektywę 91/ 440 w sprawie…
… wszystkich zarządów kolei
7.Niezdolność do znaczących inwestycji w zakresie infrastruktury i nowoczesnych systemów przewozowych
8.Nadmiar zatrudnionych (mimo 3- krotnego zmniejszenia w latach 1970 - 2005)
9.Brak jednolitego rynku z wolnością świadczenia usług przez różnych przewoźników bez względu na ich
narodowość.
PROCES LIBERALIZACJI EUROPEJSKIEGO TRANSPORTU
1.PIERWSZY ETAP: 1999 – 2000
a) Dyrektywa 91/ 440…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)