Tory jezdne suwnic podwieszonych - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 336
Wyświetleń: 2919
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Tory jezdne suwnic podwieszonych - omówienie  - strona 1 Tory jezdne suwnic podwieszonych - omówienie  - strona 2 Tory jezdne suwnic podwieszonych - omówienie  - strona 3

Fragment notatki:

Tory jezdne suwnic podwieszonych
Stosuje się dla suwnic podwieszonych o udźwigu od 32 – 100 kN
(3,2 Mg - 10 Mg).
Belki jezdne mogą być wykonane ze zwykłych dwuteowników
równoległościennych, z dwuteowników ze wzmocnionym pasem
górnym, czasami z blachownic.
Ponadto pas dolny może być wykonany ze stali o zwiększonej odporności na
ścieranie.
• Naprężenia w belce toru jezdnego suwnic podwieszonych
• Bimoment oblicza się według teorii zginania skrętnego pręta cienkościennego
o przekroju otwartym. Przykładowe rozwiązania podano w załączniku 5 do
PN-90/B-03200 dotyczącym belek podsuwnicowych.
• Podwieszenie belek toru jezdnego do konstrukcji dachu (wiązarów) może
być sztywne lub przegubowe.
- podwieszenie sztywne dla suwnic o niewielkim udźwigu, raczej
wciągników jednoszynowych.
- podwieszenie przegubowe ogranicza wpływ momentów zginających na
belkę i konstrukcję dźwigara.
• Gdy belka podsuwnicowa podwieszona wypada między węzłami, to belkę
jezdną podwiesza się za pośrednictwem belki dodatkowej z dwuteownika
walcowanego.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz