Teoria ruchu pojazdów samochodowych - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 147
Wyświetleń: 553
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Teoria ruchu pojazdów samochodowych - wykład - strona 1

Fragment notatki:

ZADANIE 3
Jaki powinien być kąt obrotu kierownicy, aby pojazd o podanych parametrach poruszał się z prędkością V po łuku o promieniu R ? Jaką cechę sterowności posiada ten pojazd ? Jak powinien zmieniać się kąt obrotu kierownicy, aby utrzymać zadany tor ruchu przy wzrastającej prędkości ? DANE : m=1300 kg l1=1,15 m l2=1,25 m ik=1/20 k1=37000 [N/rad] k2=32000 [N/rad] V=30 km/h = 8,33 m/s R=30 m
αk=? = α/ik R = l/[tgα+(δ2-δ1)] → tgα = l/R - (δ2-δ1)
Y1 = δ1∙k1 → δ1=Y1/k1 Y1=(Yb∙l2)/l δ1=[(Yb∙l2)/l] / k1 = {[(mV2)/R]∙(l2/l)}/ k1 Y2 = δ2∙k2 → δ2=Y2/k2 Y1=(Yb∙l1)/l δ2=[(Yb∙l1)/l] / k2 = {[(mV2)/R]∙(l1/l)}/ k2 δ1=0,0423 ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz