Teoria ruchu pojazdów samochodowych - ćwiczenia

Nasza ocena:

3
Pobrań: 21
Wyświetleń: 497
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Teoria ruchu pojazdów samochodowych - ćwiczenia - strona 1

Fragment notatki:

ZADANIE 5 Pojazd pod wpływem działanie wiatru bocznego wiejącego z jego lewej strony zaczął zbaczać z toru prostoliniowego w prawo. Kierowca, aby utrzymać prostoliniowy kierunek ruchu obrócił koło kierownicy w lewo o kąt 5stopni. Podaj cechę sterowności tego pojazdu oraz podaj jaka była siła wiatru Fw jeśli środek jej naporu znajdował się w odległości lp od osi przedniej.
DANE : k1=34000 N/rad k2=38000 N/rad αk=5st. l=2,5 m ik=1/24 lp=1,4
Y1 ↓_______↓Y2 ↑ F
←→
lp Y1∙lp = F(l-lp) → Y1=F[(l-lp)/lp]
Y2∙l = F∙lp → Y2=(F∙lp)/l
G1=Y1/k1 G1 = [F∙(l-lp)]/[lp∙k1]
G2=Y2/k2 G2 = [F∙lp]/[l∙k2]
ΔG=G2-G1 = F { [lp/(l∙k2)] - [(l-lp)/(lp∙k1)] }
Znak różnicy ΔG zależy od wartości { [lp/(l∙k2)] - [(l-lp)/(lp∙k1)] }= -0,0084∙10^-3. Wtedy ΔG ma znak ujemny → pojazd jest podsterowny
rb = l / [tgα+G2-G1] gdy rb=0 pojazd jedzie po linii prostej tgα+G2-G1 = 0 → tgα + {[F∙lp]/[l∙k2]} - {[F∙(l-lp)]/[lp∙k1]}= 0 F = - tg α / { [lp/(l∙k2)] - [(l-lp)/(lp∙k1) ] }= 10416 N
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz