To tylko jedna z 10 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Telewizja komercyjna w Niemczech Historia System dualny. Prywatni wkraczają na salony. Mimo całej powagi stacji publicznych wraz z dopuszczeniem prywatnego systemu radiofonii i telewizji w połowie lat 80 nastąpiła w Niemczech nowa era mediów. Telewizja odmłodziła się, zaczęła okazywać respekt stając się bardziej komercyjna - ale i co się z tym wiąże bardziej powierzchowna.
1981 rok- Trybunał konstytucyjny zaakceptował ideę stacji nadawczych prywatnych pod warunkiem jednak, że ustawodawcy zobowiązują się do przestrzegania zasad pluralizmu. Landy rozpoczęły uchwalanie ustaw medialnych dopuszczających prywatnych nadawców na rynek.
1986- system dualny mediów elektronicznych. Istnieją już pierwsze komercyjne stacje.
Orzeczenie Federalnego Trybunału Konstytucyjnego z 1986 roku wyznaczyło publicznej radiofonii i telewizji rolę głównego informatora, podczas gdy prywatni nadawcy mają dostarczać informacji uzupełniających a nade wszystko realizować zadania rozrywkowe.
Już od samego początku posądzano stacje prywatne o nie wypełnianie informacji o polityce i gospodarce, że ulegają postępowej bulwaryzacji, łączą w sobie problemy tzw. human interests - plotki o prominentach, kroniki kryminalne, nieszczęśliwe wypadki, showbuisness i erotykę.
Prywatne stacje w Niemczech głównie nadają programy regionalne czy też lokalne.
Dominacja mediów publicznych - sieci komercyjne poddają się rygorom sprzyjającym mediom publicznym.
W drugiej połowie lat 90 na bazie osiągniętych pokaźnych sukcesów finansowych nastąpiła nobilitacja stacji prywatnych, które nie bacząc na osiągnięcie największej oglądalności mogły sobie teraz pozwolić na poważne formaty w celu umocnienia swojego wizerunku.
XX wiek- telewizja prywatna przewodzi opinii bulwarowej i ustala priorytetowe tematy społeczne.
Prosieben SAT 1 i RTL Group walczą o widza. Blisko 90 procent gospodarstw domowych w Niemczech korzysta z sieci kablowej bądź telewizji satelitarnej. Niemal w każdym domu można więc oglądać dziesiątki programów, w tym kilkadziesiąt niemieckojęzycznych. W przeciwieństwie do publiczno-prawnych ośrodków radiowo-telewizyjnych stacje prywatne utrzymują się w dużej mierze z reklam. W 1998 r. ich obroty reklamowe netto osiągnęły 8 miliardów DM; zatrudniały10 500 stałych pracowników. Prywatne stacje radiowo-telewizyjne podlegają prawnemu nadzorowi ze strony Krajowych Urzędów ds. Mediów, których zadaniem jest m.in. wydawanie licencji prywatnym stacjom radiowo-telewizyjnym, nadzorowanie programów i dbanie o różnorodność opinii. W celu zapewnienia ochrony młodzieży prywatne stacje telewizyjne założyły w 1993 r. związek "Dobrowolna Samokontrola Telewizji"(FSF).
(…)
… megaprodukcje z Holywood, najlepsze zagraniczne seriale komediowe, magazyny, reportaże, programy informacyjne i lekka rozrywka. Ale najważniejszą pozycją są filmy - stacja ma podpisaną umowę z największymi amerykańskimi wytwórniami kręcącymi w Holywood. ProSieben zajmuję się również własną produkcją filmów i seriali. filmy akcji słynne megahity w serii "Blockbuster",
produkcje własne jako "made by ProSieben", seriale m.in. pozycje takie jak Lost, Simpsonowie, Bez skazy, Gotowe na wszystko czy Wybrańcy obcych,
bajki,
przedstawienia, magazyny, reportaże, programy informacyjne "ProSieben Nachrichten".
W latach 1997 i 1998 ProSieben uruchomił okna reklamowe dla Austrii i Szwajcarii. W Austrii został stworzony również odrębny program informacyjny. W 1999 roku ProSieben połączyło się z SAT1 tworząc grupę…
… przeniesiono do Kolonii. Jak już mówiłam należy do RTL Group, telewizyjnego skrzydła koncernu Bertelsmanna. W Polsce oglądano ją odkąd tylko pojawiły się u nas zestawy satelitarne. Przez pewien czas miała nawet w naszym kraju siostrzaną stację - RTL7. Pod koniec 2001 r. telewizja RTL7 została wykupiona przez Grupę ITI. W marcu 2002 r. rozpoczęła nadawanie jako telewizja TVN Siedem, powtarzająca głównie filmy…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)