Telewizja amerykańska CNN

Nasza ocena:

3
Pobrań: 161
Wyświetleń: 784
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Telewizja amerykańska CNN - strona 1 Telewizja amerykańska CNN - strona 2 Telewizja amerykańska CNN - strona 3

Fragment notatki:

CNN (Cable News Network) Stacja została założona 1 czerwca 1980 roku przez pochodzącego z Georgii przedsiębiorcę, Teda Turnera. Był to pierwszy kanał informacyjny nadający przez całą dobę. Turner zainwestował pieniądze odziedziczone po ojcu, przedsiębiorcy reklamowym, do inwestowania w przemysł medialny. Z początku był związany z lokalną stacją telewizyjną w Atlancie. Stosowanie niestandardowych i ryzykownych rozwiązań umożliwiło Turnerowi szybko zaistnieć na amerykańskim rynku telewizji komercyjnej. By umożliwić odbiór sygnału swojej małej lokalnej stacji na terenie całego kraju, Turner wykorzystał przekaz satelitarny. Od początku jego strategia skupiała się na budowaniu wizerunku CNN jako źródła całodobowej informacji ze świata i dla świata, a także na jednoczesnym łączeniu dwóch pozornie sprzecznych celów: regionalizacji i globalizacji. Właścicielem całej sieci jest koncern Time Warner, natomiast sam kanał informacyjny jest częścią Turner Broadcasting Company. Obecnie CNN zajmuje drugie miejsce na świecie pod względem ilości zatrudnionych dziennikarzy i placówek sprawozdawczych, ustępując jedynie BBC News. Według badań przeprowadzonych w czerwcu 2008 roku, CNN dociera do ponad 93 milionów amerykańskich gospodarstw domowych. Transmisja globalna, odbywająca się przy pomocy programu CNN International, dociera do 1.5 miliarda ludzi w 212 różnych krajach. Stacja Teda Turnera od początku swojej działalności stawiała na młodych dziennikarzy (niekoniecznie posiadających dyplom uczelni wyższej). To co przyciągało młodych ludzi do CNN to fakt, że stacja pozostawiała dziennikarzom relatywnie dużą swobodę działania, co sprzyjało ujawnianiu talentów sprawozdawczych. Z początku stawianie na utalentowane jednostki, a nie na zespoły dziennikarzy, było cechą charakterystyczną CNN. W 1996 CNN, będąca częścią Turner Broadcasting System, została kupiona przez koncern Time Warner. Dało to stacji Turner olbrzymie możliwości rozwoju. Już w 1998 roku rozpoczęto nadawanie wielu nowych programów informacyjnych, wykorzystując związki z magazynami grupy Time Warner, m.in. CNN & Time, CNN & Fortune, CNN & Entertainment Weekly. 10 stycznia 2000r. miała miejsce kolejna fuzja: America Online połączyła się z Time Warner. Było to połączenie mediów tradycyjnych z nowymi, co otworzyło możliwość wprowadzenia zupełnie nowych perspektyw rynkowych i technologicznych. Konsekwencją fuzji były liczne zmiany w obu korporacjach, w wyniku których 10% personelu sieci CNN zostało zwolnione. Przełomowym momentem dla stacji Turnera był konflikt w Zatoce Perskiej, podczas którego CNN zdeklasował konkurencję na polu szybkiego dostępu do informacji, zapewniając transmisje na żywo po obu stronach frontu (w tym z Bagdadu podczas bombardowań). Wydarzenie to w bardzo istotny sposób poprawiło renomę stacji i ugruntowało jej pozycję rzetelnego i wiarygodnego źródła informacji. Sprawiło także że nazwiska mało znanych do tej pory reporterów CNN stały się rozpoznawalne (Bernard Shaw, Wolf Blitzer, Christiane Amanpour). CNN było także pierwszą stacją która doniosła o atakach terrorystycznych z 11 września.

(…)

… ze środowiskami politycznymi wywołuje często krytykę stacji, a medioznawczy ostrzegają że grozi ona utratą kontroli nad przepływem informacji i oddaniu potencjału informacyjnego politykom.
ABC (American Broadcasting Company)
ABC została utworzona w 1943r., na skutek przekształceń antymonopolowych zainicjowanych przez FCC (Federal Communications Commission), Federalną Komisję Komunikacji, i skierowanych przeciwko…
…? Jednak CBS i NBC bardzo szybko odpowiedziały swoimi własnymi teleturniejami, zaś formuła Who Wants to be a Millionaire bardzo szybko się wyczerpała. Wskutek nasilenia w pierwszych latach XXI wieku występowania programów typu reality show w konkurencyjnych stacjach, ABC próbowało wprowadzić na rynek swoje produkcje nawiązujące do tego gatunku. Jednak reality show Are You Hot? i I'm A Celebrity… Get Me Out Of…
… na początku 2004 roku. Jesienią w jej ramówce zadebiutowały 2 nowe seriale, które z miejsca uzyskały status hitów: Lost oraz Desperate Housewives. Notowania stacji w bardzo szybkim czasie zaczęły rosnąć dzięki popularności programów z nowej ramówki. Stacja przygotowała również 2 programy typu reality show: Extreme Makeover: Home Edition i Dancing with the Stars, które były w stanie skutecznie konkurować…
… dla reklamodawców grupę wiekową 18-49 w latach 2004-2007. W sezonie 2007-2008 FOX stał się najbardziej popularną stacją we wszystkich przedziałach wiekowych, detronizując NBC. FOX jest częścią FOX Entertainment Company, wchodzącej w skład koncernu News Corporation należącego do Ruperta Murdocha. Początki telewizji FOX sięgają marca 1985 roku, kiedy to News Corporation wykupił 50% udziałów TCF Holding, koncernu…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz