Technologia informatyczna- wykład 9

Nasza ocena:

5
Pobrań: 168
Wyświetleń: 812
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Technologia informatyczna- wykład 9 - strona 1 Technologia informatyczna- wykład 9 - strona 2 Technologia informatyczna- wykład 9 - strona 3

Fragment notatki:

Technologia informatyczna prof. zw. Dr hab. Celina Olszak
Wykład 9
Systemy Zarządzania Relacjami z Klientami (Customer Relationship Management - CRM)
Zakres systemów CRM:
Pozyskiwanie potencjalnych klientów,
Obsługa cyklu sprzedaży,
Utrzymywanie więzi z klientami,
Serwis i doradztwo,
Badanie satysfakcji klientów i nowych potrzeb. Architektura CRM:
- baza danych
- hurtownia danych z OLAP i data mining
- rozwiązania sprzętowe jak: Call center, bezprzedowe połączenia
Electronic Data Interchange- EDI:
Przesyłanie standardowo ustrukturalizowanych danych o transakcjach handlowych w elektronicznym formacie:
-Transfer danych odbywa się przez łącza elektroniczne
-Struktura i format danych są precyzyjnie zdefiniowane
Rodzaje EDI:
Wymiana danych zorientowana na informacje (wymiana katalogów cen, danych technicznych itp.),
Wymiana danych zorientowana na transakcje (transfer faktur, zleceń zakupów, dowodów dostaw),
Elektroniczne przesyłanie środków pieniężnych (komunikaty o przesłanych środkach finansowych),
Interakcyjna wymiana danych typu „pytanie-odpowiedź” (np. rezerwacja miejsc)
Obszary zastosowań EDI:
Obrót handlowy
Administracja
Służba zdrowia
Logistyka wojskowa
Poczta
Transport
Turystyka
EDIFACT (Standard dla Administracji, Handlu i Transportu)
Zalety EDI:
Szybkość przekazu i przetwarzania informacji,
Redukcja kosztów (ograniczenie zużycia papieru, zmniejszenie liczby wprowadzania danych, przyśpieszenie obiegu informacji itp. Eliminacja bariery językowej (szerokie stosowanie kodów międzynarodowych),
Poprawa relacji z klientem i parterami handlowymi (rozwój więzi i porozumień, handlowych i logistycznych)
Internetowe rozwiązania dla EDI:
Z użyciem e-mail (stosowane protokoły: S/MIME, PGP/MIME),
Web-EDI (wykorzystywanie www, protokołu HTTP oraz protokołu ochrony danych SSL,
XML/EDI (XML - umożliwia takie zdefiniowanie dokumentu, że może być on automatycznie przetworzony i wyświetlony przez przeglądarkę internetową)
Systemy zarządzania łańcuchem dostaw (Supply Chain Management -SCM):
Zintegrowana logistyka rozszerzona o udział dostawców i odbiorców w całym procesie
Zapewniają klientom i parterom handlowy bezpośrednią komunikację oraz szybszą wymianę informacji
Przykłady SCM:
Oracle - Oracle E-business Suite,
SAP - mySAP SCM,
BAAN (iBaan for SCM)

(…)

… logistyka rozszerzona o udział dostawców i odbiorców w całym procesie
Zapewniają klientom i parterom handlowy bezpośrednią komunikację oraz szybszą wymianę informacji
Przykłady SCM:
Oracle - Oracle E-business Suite,
SAP - mySAP SCM,
BAAN (iBaan for SCM)
Cechy systemu Oracle E-business Suite:
Ujednolicony model danych (pozwalający zdefiniować wszystkich uczestników łańcucha wartości)
Łatwy dostęp…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz