Dr. Beata Andrzejczak
Logistyka Międzynarodowa
Wykład XVI – Obsługa klienta
ECR - łańcuch dostaw ukierunkowany na klienta
Wprowadzenie, a następnie funkcjonowanie koncepcji ECR ma 3 etapy:
Zarządzenie popytem na produkty i usługi - dochodzi do optymalizacji produkcji i promocji, z punktu widzenia
potrzeb klientów.
Zarządzanie dostawcami - skupienie się na szybkim i wydajnym dostarczaniu towarów do wszystkich wymagających
tego ogniw łańcucha dostaw. W szczególności akcent kładziony jest na poprawę gospodarki magazynowej.
Technologie wspierające:
Zastosowaniem technologii EDI, w tym tworzeniem stosownej bazy danych
Analizą danych – za pomocą odpowiednich programów komputerowych
Poprawa jakości działania pośredników lub znalezienie nowych pośredników
CRM - model zarządzania relacji z klientami. Bada wszystkie etapy łańcucha od producenta do ostatecznego odbiorcy. CRM
ma zapewnić producentowi sukces sprzedaży towarów.
Funkcje CRM:
gromadzenie i przetwarzanie danych archiwalnych
automatyzacja organizacji
konfigurowanie zleceń na indywidualne potrzeby klienta
przygotowanie ofert
sporządzanie analiz/prognoz dotyczących sprzedaży i rynku
opracowywanie strategii pozyskania klientów
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)