Obsługa klienta - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 84
Wyświetleń: 959
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Obsługa klienta - wykład - strona 1

Fragment notatki:

Dr. Beata Andrzejczak
Logistyka Międzynarodowa
Wykład XVI – Obsługa klienta
ECR - łańcuch dostaw ukierunkowany na klienta
Wprowadzenie, a następnie funkcjonowanie koncepcji ECR ma 3 etapy:

Zarządzenie popytem na produkty i usługi - dochodzi do optymalizacji produkcji i promocji, z punktu widzenia
potrzeb klientów.

Zarządzanie dostawcami - skupienie się na szybkim i wydajnym dostarczaniu towarów do wszystkich wymagających
tego ogniw łańcucha dostaw. W szczególności akcent kładziony jest na poprawę gospodarki magazynowej.

Technologie wspierające:
 Zastosowaniem technologii EDI, w tym tworzeniem stosownej bazy danych
 Analizą danych – za pomocą odpowiednich programów komputerowych
 Poprawa jakości działania pośredników lub znalezienie nowych pośredników
CRM - model zarządzania relacji z klientami. Bada wszystkie etapy łańcucha od producenta do ostatecznego odbiorcy. CRM
ma zapewnić producentowi sukces sprzedaży towarów.
Funkcje CRM:

gromadzenie i przetwarzanie danych archiwalnych

automatyzacja organizacji

konfigurowanie zleceń na indywidualne potrzeby klienta

przygotowanie ofert

sporządzanie analiz/prognoz dotyczących sprzedaży i rynku

opracowywanie strategii pozyskania klientów
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz