Szkoły, nauki prywatne

Nasza ocena:

3
Pobrań: 35
Wyświetleń: 504
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Szkoły, nauki prywatne - strona 1

Fragment notatki:

Szkoły prywatne. Pobieranie nauki prywatnej może się odbywać na różne sposoby: przez naukę w domu, w szkołach dziennych, szkołach z internatem, koedukacyjnie i niekoedukacyjnie, w małych szkołach, w dużych szkołach wyznaniowych i szkołach świeckich. Liczba dzieci której to dotyczy jest niewielka: ich odsetek wynosi od 5 do 10% ogólne populacjidzieci w każdym okresie.
Różna jest rozpiętość wieku uczniów w poszczególnych szkołach: niektóre są szkołami 'przygotowawczymi' dla dzieci od 8 do 13 lat, niektóre przeznaczone są dla uczniów w wieku 13 lat i starszych, inne wyłącznie dla uczniów od szesnastego roku życia, a inne mają uczniów w wieku od 5 do 18 lat.
Szkoły prywatne łączą następujące cechy wspólne: nie podelgają one kontroli władz lokalnych oświatowych, rodzice posiadają lub otrzymują środki finansowe na opłacenie swojego wyboru, większość omawianych szkół jest niekoedukacyjna, głównie przeznaczona dla chłopców. Internatowe szkoły prywatne jako pewna szczególna kategoria szkół prywatnych, mają uczniów z rodzin należących jedynie do klasy wyższej i wyższych warstw klasy średniej, zapewniając przeszło połowie swoich uczniów dostanie się na Oxbridge, a także dostęp do elitarnych stanowisk.
Znaczenie edukacyjne internatowych szkół prywatnych wydaje się znacznie mniejsze, niż znaczenie, jakie ma dostęp do przywilejów po ukończeniu szkoły. Społeczne znaczenie internatowych szkół prywatnych wymaga poważnej debaty. Jeżeli chodzi o jednostki, to uzyskują one dzięki tym szkołom szereg przywilejów. W skali całego narodu panują różne opinie na temat elity. Niektórzy uważają, że internatowe szkoły prywatne produkują klasę przewodnicznącą tradycyjne wartości, inni wyznają Titanica teorię mobilności, oznaczającą paradoksalną walkę jednostek o dołączenie do klasy rządzącej, która kieruje tonięciem statku.
W sektorze prywatnym stosowany jest szeroki wachlarz ideologii edukacji. Typ autorytarny jest w przewadze, ale występują różne odmiany edukacji autorytarnej. Wcześniejsza jednomyślność co do prymatu metody autokratycznej wydaje się załamywać.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz