Systemy nadzorowania autostrad
System inteligentnej nawigacji samochodowej: automatyczny (rozwiązanie firmy Siemens) - na podstawie urządzeń znajdujących się tylko w samochodzie; dynamiczny (rozwiązanie firmy Blaupunkt) - pomiary impulsów pochodzących z czujników umieszczonych na osiach kół
System detekcji ruchu (natężenia ruchu, ilość pojazdów): detektory stykowe, akustyczne, magnetyczne, promieniowania (elektromagnetycznego, optycznego, mikrofalowego - radary), ultradźwiękowe, pasywne detektory podczerwieni
System detekcji obecności
System automatycznego poboru opłat
Systemy zbierania informacji o warunkach pogodowych: stacje meteorologiczne, mapy termiczne, (inf dotyczą temperatury, wilgotności, wiatru)
Systemy zbierania informacji o stanie nawierzchni
Systemy wyświetlania tablic i znaków o zmiennej treści: ostrzeżenia pogodowe, mierzone parametry ruchu, mierzone wielkości meteorologiczne, ostrzeżenia ruchu drogowego
Systemy radiowej informacji drogowej: systemy obszarowe(za pomocą pasma akustycznego, bez potrzeby przerywania audycji radiowej), drogowe(sieć nadajników systemu), komunikaty dla kierowców
Systemy łączności alarmowej (awarie i wypadki): aparat łącznościowy co 2km po obu stronach drogi lub naprzemiennie, inf o lokalizacji aparatu na barierkach
Wszystkie systemy mogą być i na ogół są zintegrowane i centralnie zarządzane.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)