To tylko jedna z 15 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
System informacji marketingowej Pojęcie:
System informacji marketingowej (SIM) to osoby, wyposażenie oraz procedury związane ze zbieraniem, segregowaniem oraz dystrybucją informacji służącej podejmowaniu decyzji marketingowych.
Struktura: wewnętrzne sprawozdania (zamówienia, raporty ze sprzedaży, dane o poziomie zapasów itp.);
obserwacja otoczenia (personel ds. sprzedaży, dystrybutorzy, agencje badawcze itp.);
badania marketingowe (wg Ph. Kotlera to „...systematyczne planowanie, zbieranie, analiza i przekazywanie danych i informacji istotnych dla sytuacji marketingowej w jakiej znajduje się przedsiębiorstwo”);
informacje ze źródeł wtórnych (prasa fachowa, publikacje statystyczne, listy adresowe itp.).
Elementy systemu informacji marketin gowej | Typowy proces badania marketingowego Podstawowa klasyfikacja błędów w badaniach marketingowych Etapy procesu projektowania badań marketingowych Analiza i określenie problemu badawczego.
Wstępne zaprojektowanie procesu doboru próby.
Wybór form pomiaru źródeł wtórnych i pierwotnych.
Wybór instrumentów pomiarowych i ich wstępne zaprojektowanie.
Wybór metod redukcji i analizy danych uzyskanych z pomiarów.
Zaprojektowanie badania i określenie jego kosztów.
Określenie wartości informacji otrzymanej z badania.
Opracowanie propozycji badawczych.
Etapy definiowania problemu badawczego Określenie problemu decyzyjnego.
Przeprowadzenie analizy sytuacji (określenie miejsca firmy w otoczeniu ekonomicznym w związku z rozpatrywanym procesem decyzyjnym).
Ustalenie rodzaju danych, niezbędnych do rozwiązania problemu badawczego.
(…)
… wyobrażeń (zaprezentowanie opisu osób i zwrócenie się do respondentów o odgadnięcie ich postaw i postępowania w określonych sytuacjach).
Pomiary fizjologiczne
Pojęcie:
mierzenie fizycznych i nieświadomych reakcji człowieka na oddziaływanie reklamy, opakowania i innych bodźców.
Rodzaje i narzędzia:
pomiar fal mózgowych za pomocą elektroencefalografii;
pomiar ruchu gałek ocznych za pomocą tachistoskopu…
… miesięcy;
inwentaryzacja produktów:
jw. produktów;
elektroniczny odczyt numerów produktów oznaczonych kodem kreskowym, wykonywany zwykle w handlu detalicznym.
Degustacje i oceny próbek
Pojęcie:
ocena jakości produktów, zwłaszcza żywnościowych i kosmetyków, przeprowadzana zazwyczaj zespołowo, z udziałem specjalistów.
Cel:
wyłonienie najbardziej dostrzeganych różnic między różnymi wersjami produktu.
Eksperyment
Test audytoryjny jako eksperyment laboratoryjny:
Z książki telefonicznej wybiera się losowo 1000 osób.
Do każdej osoby wysyła się 4-8 zaproszeń do obejrzenia filmu reklamowego.
Przed obejrzeniem filmu reklamowego uczestników prosi się o wybór jednego z trzech produktów, które chcieliby wygrać.
Uczestnikom prezentuje się film reklamowy na temat wybranego produktu.
Uczestników prosi się o zapisanie tego co zapamiętali z relamy.
Uczestników prosi się o wybór jednego z trzech innych produktów, które chcieliby wygrać.
Mierzy się różnicę preferencji.
Eksperyment
Test tachistoskopowy jako eksperyment laboratoryjny.
Zastosowania: pomiary skuteczności oddziaływania środków reklamy wizualnej.
Oprzyrządowanie: tachistoskop (projektor slajdów z regulatorem szybkości projekcji i poziomu naświetlenia).
Przebieg: środki…
… terenowego:
standardowy: przeprowadzany w standardowej sieci dystrybucji;
kontrolowany: przeprowadzany za pośrednictwem specjalnie przeznaczonej do eksperymentu sieci dystrybucji.
Eksperyment
Eksperyment symulacyjny
Istota:
symulowanie zmiennych niezależnych, tzn. nadawanie im wartości nierzeczywistych, ale prawdopodobnych w projektowanych warunkach.
Uczestnicy:
często specjaliści lub projektanci.
Cel…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)