Strategiczna karta wyników

Nasza ocena:

3
Pobrań: 154
Wyświetleń: 756
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Strategiczna karta wyników - strona 1

Fragment notatki:

strategiczna karta wyników - system kontroli strategicznej, umożliwiający tworzenie strategii i działań w długim okresie
tradycyjne mierniki działalności nie obejmują zagadnień konsumenta i konkurencji - generują zatem mocne sygnały, brak słabych
strategie długoterminowe powinny być sprzężone z działaniami krótkookresowymi poprzez mierzenie i monitorowanie efektywności na poziomie operacyjnym
zmotywowanie (zaangażowanie i zmuszanie) pracowników by podjęli wszystkie działania i dokonali zmian - wspieranie procesu delegowania
4 perspektywy SKW: perspektywa finansowa - co powinniśmy zapewnić naszym inwestorom, aby odnieść sukces finansowy?
Perspektywa klienta - jacy powinniśmy być dla klientów, aby zrealizować naszą wizję?
Perspektywa procesów - jakie procesy musimy udoskonalić, aby zadowolić klientów i właścicieli?
Perspektywa rozwoju - jak zapewnić zdolność do doskonalenia aby zrealizować wizję?
Mierniki SKW: perspektywa finansowa - pokazuje ekonomiczne konsekwencje działań podejmowanych przez firmę realizującą wizję i strategię (wartość firmy, zysk operacyjny, przychody ze sprzedaży, rentowność, zwrot z inwestycji)
w perspektywie klienta identyfikowane są docelowe segmenty rynku w których firma zamierza konkurować oraz czynniki istotne z punktu widzenia klienta (udział w rynku, zadowolenie klientów, liczba nowych klientów, zyskowność klientów)
w perspektywie procesów wewnętrznych identyfikowane są procesy - krytyczne z punktu widzenia strategii, na których firma zamierza się koncentrować (liczba i czas wprowadzania nowych produktów/usług, czas realizacji zamówienia, jakość procesu, koszty procesu)
w perspektywie rozwoju identyfikowana jest infrastruktura, którą musi posiadać firma w celu realizacji strategii biznesowej (ludzie, systemy, procedury)
Proces wdrażania SKW: dopracowywanie wizji i strategii komunikowanie i integracja (wyjaśnianie i edukacja, ustalanie celów ogólnych, powiązanie systemu oceniania i wynagradzania z miernikami efektywności) planowanie celów szczegółowych (łączenie inicjatyw strategicznych, alokacja zasobów)
monitorowanie realizacji strategii i uczenie się ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz