Statystyka - pytanie 16

Nasza ocena:

3
Wyświetleń: 518
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Statystyka - pytanie  16 - strona 1

Fragment notatki:

16. „Nie ma tego dobrego, co by na złe nie wyszło”. Pokaż jak kłopotliwa reguła manifestuje się przy konstrukcji szeregu rozdzielczego.
Obliczenia prowadzone na wartościach szeregu empirycznego oraz argumentach i wartościach szeregu punktowego nie zniekształcą wyników końcowych. Jednak, gdy liczba punktów przekracza 30, obraz przestaje być przejrzysty, a rachunki się komplikują. Wówczas konieczne staje się utworzenie przedziałów i ich reprezentantów, co ujednolica wszystkie wartości w każdej klasie. Do tego właśnie możemy zawiązać to przekształcone powiedzenie ujęte w pytaniu. Gdyż główną wadą szeregu rozdzielczego jest to, iż setkom obiektów przyporządkuje się tę samą wartość cechy (np. tworząc przedział „20-29 lat” wszystkim dwudziestolatkom przypisujemy ten sam wiek: 25 lat - i tej wartości badanej cechy przyporządkowujemy zsumowaną liczność, czyli liczbę osób które mają 20-29 lat). Zarazem jest to główna zaleta, trudno bowiem przeliczyć miliony danych, dlatego też lepiej przyjąć wartości średnie i przedziały tej samej długości, które pomagają w dalszym liczeniu.
Podsumowując, chcąc odwołać się do powyższego pytania dobrem możemy nazwać wygodę w obliczeniach rachunkowych, a złem powstawanie odchyleń od wartości w przedziałach.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz