Środki pracy w transporcie - charakterystyka dróg poszczególnych gałęzi transportu Drogi transportu samochodowego Drogi publiczne eksploatowane w Polsce dzieli się ze względu na funkcje jakie spełniają w sieci drogowej oraz stopień dostępności i obsługi przyległego terenu: *krajowe *wojewódzkie *powiatowe *gminne Podział wg klasyfikacji techniczno - użytkowej: A - autostrady S - ekspresowe GP - drogi główne ruchu przyśpieszonego G - drogi główne Z - drogi zbiorcze L - drogi lokalne D - drogi dojazdowe Drogi transportu kolejowego Sieć linii kolejowych będąca pod zarządem PKP udostępniana przewoźnikom w liczbie 19 tys. km linii kolejowych. Z punktu widzenia gospodarczego i społecznego linie dzielimy na: *magistralne (obciążenie przewozowe powyżej 25mln ton rocznie, v120 km/h) *pierwszorzędne (od 10 do 25 mln, v=80-120 km/h) *drugorzędne (od 3 do 10 mln ton, v=60-80 km/h) *znaczenia miejscowego (poniżej 3 mln ton, v
(…)
… (od 10 do 25 mln, v=80-120 km/h) *drugorzędne (od 3 do 10 mln ton, v=60-80 km/h) *znaczenia miejscowego (poniżej 3 mln ton, v<60 km/h) Drogi transportu kolejowego dzielimy również na: *normalnotorowe (rozstaw szyn= 1435mm) *szerokotorowe (1520 mm) *wąskotorowe (1000, 750 lub 600 mm)
W Polsce mamy również linie znaczenia międzynarodowego i tranzytowego.
…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)