Sprzedaż z automatów -opracowanie

Nasza ocena:

5
Pobrań: 231
Wyświetleń: 1701
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Sprzedaż z automatów -opracowanie - strona 1 Sprzedaż z automatów -opracowanie - strona 2

Fragment notatki:

Sprzedaż z automatów. Automat sprzedający - urządzenie mechaniczne lub elektromechaniczne służące do sprzedaży dóbr i usług. Zapłacić banknotem można tylko: biletomat, stacja benzynowa. Większość automatów nie obsługuje banknotów. Sprzedaż z automatów - nie tak bardzo popularna forma sprzedaży w PL , zmiany zaczęły się po denominacji. Lokalizacja automatów: automaty sprzedające są zlokalizowane głównie w miejscach dużego natężenie ruchu nabywców, gdzie występuje ich bardzo szybkie przemieszczanie:
sklepy
szkoły
szpitale
dworce
zakłady pracy
pływalnie
przystanki salony fryzjerskie i samochodowe Pierwsze automaty postawiono w KOŚCIELE! Hero w starożytności/średniowieczu (matematyk) skonstruował pierwszy prototyp do zakupu wody święconej w KOŚCIELE. Cechy sprzedaży z automatów :
bardzo niewielka powierzchnia zajmowana przez automat,
brak sprzedawców,
umożliwienie dokonywania zakupów w ciągu całej doby,
oferowanie produktów codziennego użytku. Liczba mieszkańców na jeden automat w wybranych krajach :
PL - 822
Portugalia - 280
Niemcy 195
Hiszpania 121
WB 110
Francja 105
Holandia 103
Włochy - 101
Belgia 90
Szwajcaria 85
USA 38
Japonia 18 Produkty sprzedawane z automatów w Polsce: artykuły żywnościowe (kanapki, mleko, batony, słodycze, lody)
art. nieżywnościowe,
usługi (znaczki pocztowe, bilety, bilety do kina) Na świecie : aparaty fotograficzne, bielizna, mięso, jaja, dżinsy, hamburgery, książki, kwiaty, marihuana, piwo, owoce, tatuaże, krewetki powietrze. Produkty których brakuje w automatach: alkohol, artykuły biurowe, chemiczne, higieniczne, przeciwdeszczowe, bielizna, drożdżówki, gazety, gotowe kanapki, gumy do żucia itp. Sprzedaż wysyłkowa - etapy : I prezentacje oferty - katalog, prospekt, folder, telefon stacjonarny lub komórkowy, prasa, poczta, kino, radio, telewizja, internet, II złożenie zamówienia - poczta tradycyjna, @, telefon/sms, faks, III dostarczenie produktu - poczta, kurier, internet, odbiór osobisty. 2
2
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz