To tylko jedna z 7 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Sopot 2010
Sprawozdanie nr 1: Wartościowanie jakości Wstęp Celem ćwiczenia było nabycie niezbędnych umiejętności w wykorzystaniu kryterialnego wzorca jakości oraz metody uśrednionych znamion jakości. Wymienione narzędzia posłużyły do zbadania jakości barku studenckiego znajdującego się na wydziale. Zbadane zostały cztery obszary (znamiona jakości):
1. Q JEDZENIE - poziom jakości jedzenia
2 . Q OBSŁUGA - poziom jakości obsługi
3. Q POMIESZCZENIE - poziom jakości pomieszczenia
4. Q ATRYBUTY FRUNKCJONALNOŚCI - poziom jakości atrybutów funkcjonalności
Aby całkowicie zbadać jakość studenckiego bufetu należy zbadać wszystkie wyżej wymienione sfery. W celu wyznaczenia poziomu jakości bufetu należy posłużyć się poniższym wzorem:
Q i = ∑ k i q i / ∑ k i gdzie:
k i - współczynnik ważności- poziom ważności danego kryterium jakości o wskaźniku q i ; q i - wskaźnik informujący o stopniu zaspokojenia potrzeb przez badany obiekt danej cechy.
Nasza grupa skupiła się na określaniu poziomu jakości obsługi ( Q OBSŁUGA ). Wyznaczanie cech i odpowiadających im stanów (q 1 ) Aby ustalić poziom jakości w bufecie studenckim wybrałyśmy cztery charakterystyczne cechy obsługi. Do najważniejszych z nich zaliczyłyśmy:
czas przygotowania posiłku
wygląd
stosunek do klienta
zdolność podziału uwagi
znajomość języków obcych
Następnie dla każdej cechy wyznaczyłyśmy poszczególne stany i przypisałyśmy im wyznaczniki jakości za pomocą jednej z dwóch metod : taksacji lub metody alternatywnej. ( w swoim ćwiczeniu zastosowałyśmy tylko metodę taksacji)
Metoda alternatywna: Stan względny
Ocena
Określenie stanu
0.8
spełnienia wymagań
TAK
0.0
nie spełnienie wymagań
NIE
Metoda taksacji: Stan względny
Ocena
Określenie stanu
0.9
(…)
… DO KLIENTA
MAŁE ZAINTERESOWANIE KLIENTEM
0,1
q3=0,5 OBOJĘTNY
0,5
DUŻE ZAINTERESOWANIA KLIENTEM
0,9
ZDOLNOŚĆ PODZIAŁU UWAGI
MAŁA
0,1
q4=0,5 ŚREDNIA
0,5
DUŻA 0,9
ZNAJOMOŚĆ JĘZYKÓW OBCYCH
BRAK
0,1
q5=0,1 PODSTAWOWA
0,5
ZAAWANSOWANA 0,9
II Wyznaczenie współczynników poziomu ważności poszczególnych cech. (ki)
Kolejny krok dotyczył ustalenia ważności poszczególnych cech. Aby to wykonać wykorzystałyśmy zestaw…
…, nowoczesności, modzie lub czynniku czasu
6.
Skuteczność
S
O właściwym spełnianiu przewidywanych zadań
7.
Trafność
T
O przeznaczeniu lub zgodności z przeznaczeniem
8.
Używalność
U
O trwałości, przebiegu lub czasokresie użytkowania
9.
Wadliwość
W
O wadach, usterkach lub staranności
10.
Wygląd
P
O harmonii kształtu, kolorystyce, wrażeniach estetycznych
Następnie korzystając z załączonej tabeli musiałyśmy ustalić…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)