To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
E-HR jest sposobem wdrożenia strategii, polityki i praktyk HR w organizacji poprzez
świadome i ukierunkowane wsparcie z pełnym wykorzystaniem internetowych technologii.
Jest rozwiązaniem biznesowym przeznaczonym dla specjalistów od zarządzania zasobami
ludzkimi, które potrzebują wsparcia zarządzania zasobami ludzkimi, monitorowania zmian i
otrzymania informacji niezbędnych w podejmowaniu decyzji. E-HR jest postrzegany jako
system oferujący potencjał do poprawy jakości usług dla klientów działu HR (zarówno
pracowników, jak i kadry zarządzającej), poprawia efektywność i opłacalność w ramach
działu kadr i HR stając się strategicznym partnerem w realizacji celów organizacyjnych.
Cele wdrożenia e-HR:
Poprawa orientacji strategicznej ZZL
Redukcja kosztów / wzrost wydajności
Poprawa obsługi klienta/ułatwienie zarządzania i pracowników.
Wyróżnia się następujące rodzaje e-HR:
Operacyjny
Relacyjny
Transformacyjny
Zalety rozwiązania biznesowego HR:
Stopniowe wprowadzanie
Możliwość przystosowania do dowolnego klienta
Zbieranie informacji jako podstawy do podejmowania decyzji strategicznych
Integralne wsparcie dla zarządzania zasobami ludzkimi i wsparcie wszystkich
podstawowych procesów wsparcia w ramach organizacji
Szybki podgląd na raporty i analizy
E-rekrutacja
Pierwsza funkcja realizowana w ramach e-HR to pozyskiwanie zasobów ludzkich. Jej celem
jest dotarcie do możliwie szerokiego kręgu potencjalnych kandydatów i poniesienie przy tym
możliwie najniższych kosztów.
Internet jako narzędzie wykorzystywany może być na trzy sposoby:
jako witryna ogłoszeniowa zamieszczająca oferty pracy,
jako internetowy bank danych dający możliwości wyszukiwania kandydatów,
przez umieszczenie przez firmy ogłoszeń o poszukiwaniu pracowników na własnych
stronach internetowych.
E-learning Także rozwój pracowników przybrał – dzięki technologiom Internetowym
zupełnie inna formę, przy czym dotyczy to zarówno szkoleń indywidualnych ja ki
grupowych.
Do zalet możemy zaliczyć:
możliwość indywidualizacji procesu uczenia się,
brak konieczności przemieszczania się do ośrodków szkolących,
lepsze programowanie indywidualnego czasu,
optymalizacja doboru grup uczących się,
dopasowanie do swoich aktualnych możliwości tempa uczenia się
oszczędność kosztów dla dużych przedsiębiorstw.
Do wad możemy zaliczyć:
zagrożenie przedostania się strategicznej wiedzy do niepowołanych osób
wzrost odpowiedzialności pracownika za sprawy własnego rozwoju
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)