e-HR - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 70
Wyświetleń: 609
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
e-HR - omówienie - strona 1 e-HR - omówienie - strona 2

Fragment notatki:

E-HR jest sposobem wdrożenia strategii, polityki i praktyk HR w organizacji poprzez
świadome i ukierunkowane wsparcie z pełnym wykorzystaniem internetowych technologii.
Jest rozwiązaniem biznesowym przeznaczonym dla specjalistów od zarządzania zasobami
ludzkimi, które potrzebują wsparcia zarządzania zasobami ludzkimi, monitorowania zmian i
otrzymania informacji niezbędnych w podejmowaniu decyzji. E-HR jest postrzegany jako
system oferujący potencjał do poprawy jakości usług dla klientów działu HR (zarówno
pracowników, jak i kadry zarządzającej), poprawia efektywność i opłacalność w ramach
działu kadr i HR stając się strategicznym partnerem w realizacji celów organizacyjnych.
Cele wdrożenia e-HR:
 Poprawa orientacji strategicznej ZZL
 Redukcja kosztów / wzrost wydajności
 Poprawa obsługi klienta/ułatwienie zarządzania i pracowników.
Wyróżnia się następujące rodzaje e-HR:
 Operacyjny
 Relacyjny
 Transformacyjny
Zalety rozwiązania biznesowego HR:

Stopniowe wprowadzanie

Możliwość przystosowania do dowolnego klienta

Zbieranie informacji jako podstawy do podejmowania decyzji strategicznych

Integralne wsparcie dla zarządzania zasobami ludzkimi i wsparcie wszystkich
podstawowych procesów wsparcia w ramach organizacji

Szybki podgląd na raporty i analizy
E-rekrutacja
Pierwsza funkcja realizowana w ramach e-HR to pozyskiwanie zasobów ludzkich. Jej celem
jest dotarcie do możliwie szerokiego kręgu potencjalnych kandydatów i poniesienie przy tym
możliwie najniższych kosztów.
Internet jako narzędzie wykorzystywany może być na trzy sposoby:
 jako witryna ogłoszeniowa zamieszczająca oferty pracy,
 jako internetowy bank danych dający możliwości wyszukiwania kandydatów,
 przez umieszczenie przez firmy ogłoszeń o poszukiwaniu pracowników na własnych
stronach internetowych.
E-learning Także rozwój pracowników przybrał – dzięki technologiom Internetowym
zupełnie inna formę, przy czym dotyczy to zarówno szkoleń indywidualnych ja ki
grupowych.
Do zalet możemy zaliczyć:
 możliwość indywidualizacji procesu uczenia się,
 brak konieczności przemieszczania się do ośrodków szkolących,
 lepsze programowanie indywidualnego czasu,
 optymalizacja doboru grup uczących się,
 dopasowanie do swoich aktualnych możliwości tempa uczenia się
 oszczędność kosztów dla dużych przedsiębiorstw.
Do wad możemy zaliczyć:
 zagrożenie przedostania się strategicznej wiedzy do niepowołanych osób
 wzrost odpowiedzialności pracownika za sprawy własnego rozwoju
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz