Społeczny kontekst oceniania

Nasza ocena:

5
Pobrań: 49
Wyświetleń: 1617
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Społeczny kontekst oceniania - strona 1

Fragment notatki:


ZPP - Społeczny kontekst oceniania Konformizm Eksperyment Ascha - z długością odcinków i wprowadzającymi w błąd współuczestnikami eksperymentu
Jedna grupa błędnie odpowiadających nie spostrzegała rozbieżności między rzeczywistą a sugerowaną długością
Druga grupa błędnie odpowiadających zostały przekonane, że ich spostrzeżenia są błędne
Wnioski wysunięte z badań nad konformizmem: Jednomyślność jest warunkiem szerokiego ulegania presji grupowej
Konformizm jest tym większy im trudniej wymierne są oceniane wielkości
Łatwiej ulegamy konformizmowi sprawach, w których nie czujemy się kompetentni Na rozmiar konformizmu wpływa jakość grupy , która wygłasza opinie niezgodne z naszymi
Znaczenie mniejszości
Mniejszość żeby być skuteczna musi tworzyć zwartą grupę
Marketing oparty na tworzeniu przywódców opinii
Myślenie grupowe Symptomy grupowego myślenia Złudzenie bezpieczeństwa Błędna stereo typizacja ludzi spoza grupy Samocenzurowanie się członków grupy Złudzenie jednomyślności Bezpośrednia presja na członków grupy Co doprowadza do myślenia grupowego: Spoistość grupy Izolacja grupy Silny stres Podejmowana decyzja jest dużej wagi
Decyzja jest złożona
Krótki jest czas decyzji Silne, dyrektywne kierownictwo Konsekwencje grupowego myślenia Niekompletne badanie alternatywnych możliwości Niekompletna analiza celów Selektywne badanie i przyjmowanie informacji Pomijanie ryzyka związanego z wybieraną opcją Znaczenie wcześniejszych opinii: poszukiwanie potwierdzenia własnych mniemań Argumenty neutralne przemawiające na korzyść wcześniejszego przekonania Eksperyment Pitza z kulami
Ludzie przejawiający uporczywe trwanie przy raz ustalonych ocenach Brunner i Potter - eksperyment z niewyraźnymi slajdami Kaplan - badani przekonani, że ludzie na ogół są dobrzy i przekonani, że na ogół są źli
Uprzedzenia Allport - eksperyment ze zdjęciem osoby z brzytwą Langer i Abelson - eksperyment z odtwarzaniem wywiadu (ubieganie się o pracę vs przyjęcie do szpitala psychiatrycznego) Bodenhausen i Wyer - uprzedzenia mogą wpływać na podejmowane decyzje dotyczące ludzi Czy można „zatrzeć” raz otrzymaną informację? Sędek, Kofta i Tyszka - eksperyment z flimami ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz