Socjologiczne podstawy edukacji - kwestionariusz

Nasza ocena:

3
Wyświetleń: 868
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Socjologiczne podstawy edukacji - kwestionariusz  - strona 1

Fragment notatki:

KWESTIONARIUSZ
Jak zbudowany jest kwestionariusz? Wstęp  Wprowadzamy informacje o środku badawczych, o nas, osobach prowadzących badania, podawany często jest tytuł badania, czemu służą, niejednokrotnie się pojawia informacja o anonimowości oraz podziękowanie za uzupełnienie ankiety. Warto zapewnić o anonimowości kwestionariusza, że będą one podanie w formie statystyki, tabeli itp. w przypadku wylosowania konkretnych osób. Środek  Pytania łączymy w pewne bloki tematyczne
Zakończenie  na końcu pojawia się forma grzecznościowa, podziękowanie za poświęcony czas, warto wprowadzić też uwagi ankietera, czyli nasze spostrzeżenia Co należy zrobić kiedy mamy ułożone narzędzia badawcze? Przygotowujemy się do badań, najpierw musimy przeszkolić ankieterów . Przy realizacji badan ważne jest pierwsze wrażenie związane z tym jak wygląda ankieter, decyduje to o powodzeniu badań, jeśli ankieter zostanie źle skojarzony to czasem w ogóle nie zostaniemy wpuszczeni np. do domu. Nie mamy prawa zmuszać osób do badań, badanie jest dobrowolne. Dobry wywiad to ten który trwa średnio 30 minut. Opracowujemy wyniki, wprowadzamy do odpowiedniej bazy danych. Sprawdzamy nasze hipotezy, ich zgodność lub jej brak.
Błędem jest nadużywanie średniej arytmetycznej i wprowadzaniem w błąd. Średnia arytmetyczna jest dobrą metodą, ale ma pewne ograniczenia. Część osób próbuje ukryć, że badała niewielką liczbę osób, dlatego zamienia wyniki liczbowe na procenty. Wywiad może być prowadzony twarzą w twarz, któremu towarzyszy obserwacja. Osoba badająca nie tylko słyszy odpowiedź ale i widzi osobę odpowiadającą. Wiele zachować pozawerbalnych jest ważniejsze niż odpowiedzi. ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz