Socjologia edukacji - ukryty program - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 168
Wyświetleń: 882
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Socjologia edukacji -  ukryty program - omówienie - strona 1

Fragment notatki:

Ukryty program
Ukryty program to wszystko to co zostaje przyswojone podczas nauki w szkole obok programu oficjalnego. Program to zaplanowana działalność kształceniowa szkoły jako zasób wiedzy zaplanowanej do przekazania. Duchy języka i mentalności naszych przodków - język jest jednym z głównych środków komunikacji stosowanych przez nauczycieli i uczniów. Język ma swoje ograniczenia, które polegają na tym, ze przedstawienie pewnego rodzaju rzeczy mogą powodować nadinterpretacje, przekształcenia . Dychotomia językowa (dobry - zły; czarny- biały) Właściwa odpowiedź - odgadywanie tego co nauczyciel chce usłyszeć Budynek szkoły jako gmach - układ wewnętrzny klas szkolnych oparty jest na konstruktach; na przebywaniu a nie na aktywnym uczestnictwie, nie ma wyborach tylko na decyzjach. Nie zależnie od intencji nauczyciela na zachowanie ucznia ma wpływ architektura.
wiele nauczycieli stwierdza że wszystko co się dzieje w klasie i w ich obecności jest pod ich kontrolą i nadzorem; przypisują sobie oni autonomię. Ukryty program - podsumowanie
Ukryty program to pojęcie nie jasne, lecz pokazujące związku między zjawiskami a wydarzeniami, których często się nie rozpoznaje. Eksperyment lippita i whaita ilustruje różnorodność typów uczenia się nie jako przy okazji „planowanych zadań/lekcji”. Reguły, rutynowe działania i rozporządzenia związane z nauką w szkole doprowadzają do wytworzenia się różnych uczniowskich strategii i reakcji (jeden aspektów ukrytych programu). Metoda właściwego odpowiadania.
System oceniania ma swoje ukryte przesłania a jedno z nich brzmi, ze posiadanie ocen jest ważniejsze niż uczenie się myślenia. ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz