Silnika bocznikowego prądu stałego-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 56
Wyświetleń: 469
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Silnika bocznikowego prądu stałego-opracowanie - strona 1 Silnika bocznikowego prądu stałego-opracowanie - strona 2 Silnika bocznikowego prądu stałego-opracowanie - strona 3

Fragment notatki:

Wprowadzenie :
Celem ćwiczenia jest ściągnięcie charakterystyk statycznych silnika bocznikowego prądu stałego. Wykonywane w tym ćwiczeniu pomiary pozwalają przeprowadzić porównanie własności badanej maszyny z niektórymi wymaganiami przepisów, ocenę maszyny z punktu widzenia konstruktora, pozwalają ocenić właściwości ruchowe maszyny.
Układ pomiarowy :
Schemat układu do pomiaru charakterystyk biegu jałowego
Układ do pomiaru charakterystyk obciążeniowej, zewnętrznej i regulacyjnej
Tab 1. Tabela pomiarowa rezystancji uzwojeń.
Nazwa uzwojenia
I
U
R
R75
[A]
[V]
[]
[]
Twornika
0.47
2.2
4.68
5.58
Kompensacyjne
0.5
0.55
1.1
1.31
Wzbudzenia
0.0165
12.6
763.64
910.49
Tab 2. Tabela pomiarowa biegu jałowego.
nx
Ito
Iwo
Uo
Etox
Eto
obr/min
[A]
[mA]
[V]
[V]
[V]
1755
0.9
340.0
255.0
249.22
213.01
1755
0.9
235.0
235.0
229.22
195.92
1755
0.9
180.0
215.0
209.22
178.82
1755
0.9
130.0
190.0
184.22
157.46
1755
0.9
109.0
170.0
164.22
140.36
1755
0.9
84.0
145.0
139.22
118.99
1755
0.9
72.0
130.0
124.22
106.17
1755
0.9
56.0
115.0
109.22
93.35
1755
0.9
45.0
98.0
92.22
78.82
1755
0.9
32.5
82.5
76.72
65.58
1755
0.9
25.0
72.5
66.72
57.03
Tab 3. Tabela do pomiarów charakterystyki obciążeniowej.


(…)

… znajomości rodzaju uzwojenia badanej maszyny, ilości i rodzaju połączeń wyrównawczych itp., a ponadto przeprowadzenie samego pomiaru jest technicznie łatwiejsze. Wyniki otrzymane z pomiarów są zamieszczone w tabeli 1.
Pierwszą ściągniętą przez nas charakterystyką była charakterystyka biegu jałowego, czyli Eo=f(Iw) przy n=const=nN. Pomiary przeprowadza się sposobem silnikowym. Sposobem tym można ściągnąć tylko część charakterystyki biegu jałowego, ponieważ przy pewnej wartości obniżonego napięcia nie da się już utrzymać stałej prędkości obrotowej, która zaczyna maleć na skutek zbyt małego momentu rozwijanego przez silnik. Napięcie to odpowiada już jednak z reguły prostoliniowej części charakterystyki, co pozwala na uzupełnienie wykresu drogą ekstrapolacji. W naszym przypadku pomiarów dokonywaliśmy…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz