Segmantacja i ocena rynku dóbr konsumpcyjnych

Nasza ocena:

5
Pobrań: 35
Wyświetleń: 987
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Segmantacja i ocena rynku dóbr konsumpcyjnych - strona 1 Segmantacja i ocena rynku dóbr konsumpcyjnych - strona 2 Segmantacja i ocena rynku dóbr konsumpcyjnych - strona 3

Fragment notatki:


SEGMENTACJA I OCENA RYNKU DÓBR KONSUMPCYJNYCH Analiza popytu i podaży oraz segmentacja rynku dla JSB W odniesieniu do wybranego sektora rynkowego i działalności gospodarczej JSB oraz sformułowanej wizji i misji przeprowadzić analizę i segmentację rynku sektora.
Krok 1 Wielkość i struktura popytu sektora Zaproponuj i opisz metodę szacowania potencjału rynku sektora
Przeanalizuj strukturę wewnętrzną sektora, w którym działa Twoja JSB i dokonaj i dokonaj szacowanie według przyjętej metody potencjału rynku w ujęciu rzeczowym i wartościowym w dane wpisz do tabel 8.1 i 8.2 Przedyskutuj obecny i przewidywany potencjał rynku sektora?
Ocena rzeczowa sektora rynku
Lp.
Oznaczenia
Szacowane liczby produktów lokalnych na rynku w latach
Produktu
JSB
1995
1996
1997
1998
1999
2000
-
-
-
Jed. Miary
Jed. Miary
Jed. Miary
Jed. Miary
Jed. Miary
Jed. Miary
1.
Zestaw komputerowy COMPI 8 8 7 5 6 5 2.
Naprawa ATX 4 6 6 3 2 4 3.
Sprzedaż ALCO 5 4 6 9 8 8 -
Razem
17 18 29 17 16 17 Tablica 8.1
Ocena wartościowa popytu sektora rynku
Lp.
Oznaczenia
Szacowane liczby produktów lokalnych na rynku w latach
Produktu
JSB
1995
1996
1997
1998
1999
2000
-
-
-
Tyś.zł
Tyś.zł
Tyś.zł
Tyś.zł
Tyś.zł
Tyś.zł
1.
Zestaw komputerowy COMPI 40 40 35 25 30 25 2.
Naprawa ATX 20 30 30 15 10 20 3.
Sprzedaż ALCO 25 20 30 45 40 40 -
Razem
85 90 95 85 80 85 Tablica 8.2
Krok 2 Wielkość i struktura podaży sektora

(…)

…:
Opanowanie rynku w całym powiecie kwidzyńskim, a także rozszerzenie oferty usługowo - handlowej
Cele na okres czteroletni:
Wprowadzanie nowego planu marketingowego, oraz przystosowanie firmy do zmieniających się warunków na rynku.
Cele na okres trzyletni:
Pozyskanie klientów, dzięki propagowaniu pomocy technicznej w domu, na telefon i konkurencyjnym celom.
Cele na okres dwuletni:
Utrzymać się na rynku…
… bezwzględne zaufanie, a firmę traktować jak drugi dom, miejsce pracy z którego pochodzą ich zarobki i dające satysfakcję z życia zawodowego, a w związku z planowanymi spotkaniami towarzyskimi pracowników, także z życia towarzyskiego. C. TESTOWANIE WYBRANYCH RYNKÓW DOCELOWYCH
Rynek docelowy: ......A
Lp.
Wyszczególnienie
Tak
Nie
Uwagi
1.
Czy rynek ten ma wystarczającą liczbę klientów, którzy skorzystaliby…
… i miłą obsługę, konkurencyjne ceny, ciekawe oferty, a ponadto ciągłą kampanię reklamową, co doprowadzi do wyparcia konkurencji.
MOŻLIWE STRATEGIE DZIAŁANIA FIRMY NA RYNKU
USŁUGI
Czy zechcesz nadal utrzymać usługi obecnie świadczone przez swą firmę?
TAK
Dlaczego podjąłbyś taką decyzję? Ponieważ uważam, iż usługi świadczone przez firmę są odpowiednie do potrzeb rynku.
Czy dodałbyś jakieś nowe usługi…
… także
A i B
3
Inne
\
\
\
Formułowanie celów i zadań marketingowych firmy
CELE OSOBISTE I ZAWODOWE
Co ma dla ciebie znaczenie w życiu osobistym, zawodowym i w biznesie?
W życiu osobisty są to miłość, rodzina i przyjaźń. W życiu zawodowym, możliwość awansu, wykonywanie tego co lubię. W biznesie; szczerość, pieniądze, uczciwość; w tej kolejności.
Ile czasu pochłania ci każda z tych sfer życia?
Jeśli uznać…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz