Schemat zajęć z dziećmi mającymi problemy w matematyce - klasa IV.
Część I [ Organizacyjno-mobilizująca]
Dziecko zapoznaje się z zakresem przedstawionego materiału i przedstawia z jakimi zagadnieniami ma największe problemy.
[ załącznik 1 ; kartka papieru z zakresem materiału ].
Po ustaleniu zakresu materiału pedagog daje dziecku zadania i krótko omawia co ma ono wykonać. W razie problemów pedagog naprowadzi dziecko do ukończenia zadania.
Po zakończeniu zajęć dziecko otrzymuje nagrodę, by uzmysłowić mu że praca i ćwiczenie nad danym problemem nie jest bezsensowne i zasługuję na pochwałę oraz na nagrodę np. naklejki na zeszyt. Część II [ Intensywnej i efektywnej pracy korekcyjno-kompersacyjnej]
Dziecko rozwiązuje zadania z matematyki. Ich celem jest ćwiczenie usprawnienia rozumowania arytmetycznego oraz umiejętności wykorzystywania danych podanych w poleceniu zadania do jego rozwiązania.
Zad.1 Dodawanie i odejmowanie liczb z Kubusiem Puchatkiem.
Ćwiczenie polega na dodaniu , odejmowaniu bądź dorysowaniu brakujących słoiczków z miodem , które Kubuś Puchatek dostał od Krzysia.
Cel: Doskonalenie funkcji wzrokowo-ruchowych oraz logiczne myślenie dziecka.
Przebieg zadania: Dziecko po otrzymaniu kartki z zadaniem bierze ołówek i zaczyna je rozwiązywać. Pomoce: W razie problemu może liczyć na pomoc pedagoga.
Zad.2 Mnożenie i dzielenie liczb.
Ćwiczenie przedstawia piłki , w których zapisane są liczby. Dziecka zadaniem jest podzielić bądź pomnożyć liczby , które zapisane są w piłce i zapisać wynik tego działania.
Cel: Doskonalenie funkcji wzrokowo-ruchowych, utrwalanie tabliczki mnożenia Przebieg zadania: Dziecko otrzymuje kartkę z zadaniem , bierze ołówek i podejmuje kroki do wyliczenia zadania.
Pomoce: Liczydło oraz naprowadzenie przez pedagoga. Zad.3
Jaś i Małgosia wybierają się na wycieczkę do lasu w poszukiwaniu poziomek. Muszą znać prognozę na dane dni by ustalić w jaki dzień byłoby chłodniej. Twoim zadaniem jest im pomóc i obliczyć jaka będzie temperatura powietrza. Lecz to nie takie proste ponieważ temperatura co dziennie wzrasta o 4 stopnie. Oblicz jaka temperatura powietrza będzie w piątek oraz w środę następnego tygodnia , jeśli od poniedziałku temperatura będzie wynosiła 6 stopni Celsjusza.
Cel: Logiczne myślenie , rozumowanie przyczynowo-skutkowe.
Przebieg zadania: Dziecko podejmuje zadanie, pomaga sobie obliczeniami z boku kartki.
Pomoce: Liczydło oraz naprowadzenie przez pedagoga.
Zad.4
Łukasz ma 9 lat. A jego tata jest starszy od Łukasza o 29 lat. Ile lat ma tata Łukasza?
(…)
….2 Pedagog na kartce papieru daje wydrukowane figury geometryczne. Dziecko musi je nazwać. Następnie dostaję do ręki liniał i musi zmierzyć boki wyznaczonej przez siebie figury.
Zad.3 Przed dzieckiem położona jest kartka z narysowaną figurą. Od pedagoga otrzymuje lusterko i jego zadaniem jest symetryczne odbicie podanej figury by obraz ukazany w lustrze był identyczny z tym narysowanym przez dziecko…
…, mierzy linijką boki figur i zapisuje na bokach figury wyniki.
Pomoce: ołówek, kredki, kartki papieru.
Część IV [Podsumowująco- Sprawdzająca]
Zad.1 Zapisz, podaną liczbę słownie:
6-…………………………………..
15-…………………………………
36-……………………………….
86-………………………………….
100-…………………………………
Zad.2 Zamień ułamek zwykły na dziesiętny, a ułamek dziesiętny na zwykły;
- -
-
0,5 -
1,0 -
1,5 -
Zad.3 Wpisz jednostkę:
3cm - ….. mm
1km…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)