scenariusz zajęć

Nasza ocena:

3
Pobrań: 35
Wyświetleń: 1736
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
scenariusz zajęć - strona 1

Fragment notatki:

docx.

Notatka to ćwiczenia na temat: scenariusz zajęć technicznych - współczesne wykorzystanie wody. Notatka zawiera takie informacje, jak: cel główny, cele szczegółowe, przebieg zajęć: część główna oraz końcowa.

Scenariusz zajęć technicznych
Temat: "Współczesne wykorzystanie wody"
Grupa wiekowa: 7-8 lat
Metoda nauczania: wykład, pokaz
Środki dydaktyczne: prezentacja multimedialna
Cel ogólny: Zaznajomienie dzieci ze sposobami współczesnego wykorzystywania wody
Cele szczegółowe:
- uczeń potrafi wymienić do czego woda wykorzystywana jest współcześnie
- uczeń wie jakie zadanie pełni elektrownia wodna
-uczeń potrafi wytłumaczyc co to jest energia wodna
-uczeń potrafi podać przykłady działań, które mogą wpłynąć na zmniejszenie zużycia wody w swoim otoczeniu.
PRZEBIEG ZAJĘĆ
Część wstępna:
I. Czynności organizacyjne
II.Przedstawienie tematu lekcji
Część glówna
1) Uruchomienie prezentacji multimedialnej.Przedstawienie głownych aspektów użycia wody, które od czasów historycznych się nie zmieniły.
2) Przejście do kolejnej części prezentacji. Nauczyciel zadaje pytanie dzieciom: czym według was jest energia wodna? Dzieci udzielają odpowiedzi na podstawie burzy mózgów.
3) Prowadzący wyjaśnienia czym są elektrownie wodne,jak się dzielą oraz jakie elektrownie wodne wyróżniamy.
4) Przedstawienie kilku ciekawostek związanych ze współczesnym użyciem wody,takich jak: kalkulator na wodę, samochód na wodę czy też zegarek na wodę.
5) W ostatniej częsci prezentacji poruszany zostaje problem oszczędzania wody w dzisiejszych czasach. Nauczyciel zadaje pytania dzieciom: jakie znacie sposoby na oszczędzanie wody? Dlaczego tak ważne jest oszczędzanie wody?Jak wasi rodzice sobie z tym radzą?
6) Na koniec prezentacji prowadzący przedstawia dzieciom w jaki sposób woda dostaję się do naszych domów.Przedstawia to w kilku etapach.
Część końcowa
1) Uczniowie wykonują zadanie polegające na ułożeniu w odpowiedniej kolejności etapów dostawania się wody do naszych domów.
2) Sprawdzenie poprawności zrobionego zadania.
3) Zakończenie lekcji.
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz