To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Marketing przemysłowy -to marketing dóbr i usług oferowanych przedsiębiorstwom,
pośrednikom, jednostkom zarządowym i instytucjom nie zorientowanym na zysk,
które zużywają te dobra same lub przekazują je innym odbiorcom przemysłowym. - ang. Industrial marketing, business marketing, B2B marketing .
Zupełnie inna sytuacja niż w przypadku marketingu dóbr i usług konsumpcyjnych, które skierowane są bezpośrednio do konsumentów indywidualnych i gospodarstw domowych, lub hurtowników i detalistów zajmujących się dystrybucją dóbr. Rynki wyrobów i usług przemysłowych Rynki lokalne lub międzynarodowe produktów i usług, nabywanych przez przedsiębiorstwa, organy rządowe, instytucje, wykorzystywanych do wytwarzania nowych wyrobów (np. materiały składowe, podzespoły), zużywanych (np. materiały biurowe), użytkowych (instalacje, sprzęt), albo też odsprzedawanych.
Specyfika marketingu przemysłowego wynika jedynie z różnic związanych z funkcjonowaniem rynku produktów przemysłowych oraz odmiennych zachowań nabywców tych produktów
Rynek przemysłowy można traktować bardzo szeroko, bowiem obejmuje on sferę produkcji, jak i usług (np. rolnictwo, przemysł, transport, budownictwo)
Produkty przemysłowe Produkty występujące na rynku przemysłowym różnią się między sobą następującymi czynnikami: funkcją jaką spełniają sposobem wykorzystania okresem użytkowania Rynek przemysłowy jest pierwotny w stosunku do rynku konsumpcji. Specyficzne cechy rynku produktów przemysłowych: koncentracja geograficzna zakupów - większość przedsiębiorstw przemysłowych skupiona jest w dużych centrach przemysłowych kraju, kontynentu, świata, np. Wielkopolska, Zagłębie Ruhry,
ścisła zależność od koniunktury panującej w gałęziach będących odbiorcami materiałów i maszyn, nieelastyczny popyt - występuje słaba zależność między zmianami cen, a wysokością popytu i odwrotnie większa cena nie będzie powodowała spadku popytu,
wzór na elastyczność popytu
wzór na elastyczność cenową popytu
Istnieją trzy kategorie elastyczność popytu:
- popyt elastyczny , gdy 1% zmiana czynnika powoduje zmianę popytu większą niż 1%
- popyt nieelastyczny , gdy 1% zmiana czynnika wywołuje zmianę ceny mniejszą niż 1%
- popyta o elastyczność jednostkowej, gdy 1% zmiana czynnika powoduje dokładnie 1% zmianę popytu.
+zadania duże wahania popytu -duży spadek popytu na produkty, bliższe relacje dostawca- nadawca - ścisłe więzy pomiędzy nabywcami, a firmami zaopatrzeniowymi, które niejednokrotnie dopasowują się do indywidualnych potrzeb klienta,
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)