To tylko jedna z 11 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
A. badanego metodą list kontrolnych. Dokładna tematyka notatki jest następująca: historia firmy Gadu-Gadu S.A., działalność grupy kapitałowej, ogólna pozycja sektora IT, struktura i charakterystyka sektora IT w Polsce, analiza warunków funkcjonowania w sektorze, analiza sytuacji wewnętrznej firmy, ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa przy wykorzystaniu analizy SWOT, mocne strony, słabe strony, szanse, zagrożenia, diagnoza faz rozwoju przedsiębiorstwa.
Plan Rozwoju Przedsiębiorstwa
Gadu-Gadu S.A.
ROZDZIAŁ PIERWSZY
HISTORIA DZIAŁALNOŚCI GADU-GADU S.A.
Historia Gadu-Gadu - najpopularniejszego polskiego komunikatora internetowego - rozpoczęła się 8 lat temu, w 2000 roku, na początku tzw. "boomu internetowego". Wówczas, z inicjatywy Łukasza Foltyna, powstaje firma SMS-Express.com. Spółka początkowo oferuje program SMS-Express służący tylko do wysyłania SMS-ów przez Internet.
W międzyczasie, wraz z pojawieniem się zewnętrznego inwestora, w firmie powstaje nowy pomysł.
15 sierpnia 2000 roku oficjalnie startuje Gadu-Gadu - Pierwszy Polski Komunikator Internetowy.
Już od pierwszego dnia, Gadu-Gadu lawinowo zyskuje popularność. Tylko w pierwszym dniu rejestruje się ponad 10 tysięcy użytkowników.
Każdego dnia liczba użytkowników komunikatora powiększa się o kolejne tysiące. Po roku od rozpoczęcia działalności z Gadu-Gadu korzysta już 250 tysięcy internautów.
Wraz ze wzrostem liczby użytkowników rośnie liczba wysyłanych każdego dnia wiadomości przez komunikator. Od początku istnienia Gadu-Gadu do dzisiaj wzrosła ona 100-krotnie - z niespełna 3 do 300 milionów wiadomości wysyłanych dziennie.
Dzisiaj z Gadu-Gadu korzysta blisko 6 milionów osób.
Do 2007 roku spółka działała jako SMS Express sp. z o.o. 23 lutego 2007 roku komunikator internetowy jako Gadu-Gadu S.A. zainaugurował swoje notowania na polskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, jako dziewiąta spółka w 2007 roku.
DZIAŁALNOŚĆ GRUPY KAPITAŁOWEJ GADU-GADU S.A.
Podstawowe obszary działalności:
Gadu-Gadu S.A. jako spółką dominująca wśród podmiotów należących do Grupy Kapitałowej Gadu-Gadu S.A. oraz jest właścicielem najpopularniejszego w Polsce komunikatora internetowego Gadu-Gadu. Pozwala to na potencjalne generowanie szerokiej gamy usług.
Obecnie w oparciu o komunikator Gadu-Gadu, podmioty należące do Grupy Kapitałowej Gadu-Gadu S.A. oferują usługi reklamowe i telekomunikacyjne. Najważniejszym źródłem przychodów pozostaje reklama świadczona poprzez narzędzia komunikacyjne, serwisy społecznościowe i inne kanały dystrybucji oraz usługi telekomunikacyjne. W ramach realizowanych przez Grupę Kapitałową Gadu-Gadu S.A. podstawowych obszarów działalności rozwijane są:
• Komunikator Gadu-Gadu
• Serwis społecznościowy MojaGeneracja.pl
• Gadu-Radio - radio internetowe
• Serwis mikroblogingowy Blip.pl
• Serwis grup dyskusyjnych Fora.pl
• Usługi telekomunikacyjne oferowane przez Spółkę
• Usługi oferowane na rynku ukraińskim:
komunikator Balachka
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)