Reguły gospodarki sieciowej- opracowanie

Nasza ocena:

5
Pobrań: 357
Wyświetleń: 1078
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Reguły gospodarki sieciowej- opracowanie - strona 1 Reguły gospodarki sieciowej- opracowanie - strona 2 Reguły gospodarki sieciowej- opracowanie - strona 3

Fragment notatki:

Nowe reguły gospodarki sieciowej
Potęga decentralizacji - samonapędzający się sukces. W miarę jak władza oddala się od centrum, przewagę konkurencyjną będą zdobywać ci, którzy nauczą się ogarniać zdecentralizowane ośrodki kontroli.
dynamika społeczeństwa a w szczególności gospodarki podporządkowana jest logice sieci
zmniejszają się rozmiary węzłów ale rosną ilości połączeń
procesowi temu sprzyja rozwój technologii (jelly beans - „dropsy” - w każdym niemal sprzęcie)
kiedy pozwolimy dotychczas martwemu przedmiotowi wysyłać dane i je odbierać tworzymy nowy węzeł (lodówka, samochód ..)
pojedynczy komputer to jak pojedynczy neuron w naszym mózgu
szacuje się że transfer danych w 2005 będzie 10 razy większy niż rozmów
najpewniejsza droga do inteligentnego systemu to połączenie wielu głupich ogniw (niech samoloty komunikują się ze sobą ustalając trasy lotów, przetwarzanie rozproszone w sieci daje potężną moc obliczeniową)
zarządzanie przesuwane jest na niski poziom - idea działania Internetu - poszukiwanie najkrótszej drogi przez pakiety danych i składanie ich u celu
bez sygnału z góry oddolna kontrola będzie bezwładna, jeżeli jest wiele możliwości - bez przywództwa zbiorowość będzie sparaliżowana nadmiarem możliwości wyboru
Zwiększające się zyski - cenne jest to co maja wszyscy. Gdy liczba połączeń między ludź­mi i rzeczami rośnie, konsekwencje tych połączeń rosną jeszcze szyb­ciej. Dlatego pierwszy sukces nie ogranicza sam siebie, lecz żywi się sobą samym.
wartość sieci zwiększa się wykładniczo - proporcjonalnie do kwadratu liczby elementów
tradycyjna gospodarka rośnie liniowo (10% więcej klientów = 10% większe przychody); w gospodarce sieciowej nowy element jest źródłem ogromnej liczby nowych relacji przyrost zysku jest tak gwałtowny, że „zwycięzca bierze wszystko” a „przegrywający traci wszystko”
w wyniku tego efektu mogą się zdarzać sytuacje gdy:
monopol jest sytuacją korzystną (duże n lepsze od małego) pod warunkiem że nie ma monopolu (hamulca) na innowacje
mogą wygrywać standardy pozornie gorsze, ale źle wprowadzane
analogia do zjawisk biologicznych (kwitnięcie stawu) w gospodarce tradycyjnej impet innowacji wskazywał istotność zjawiska; w gospodarce sieciowej gdzie dominują wzorce biologiczne, istotność poprzedza impet
Powszechność, a nie rzadkość. W miarę jak technika pro­dukcji doskonali się w sztuce mnożenia kolejnych kopii, wartościo­we staje się nie to, co rzadkie, lecz to, co wszechobecne. Zasada tradycyjnego biznesu ulega odwróceniu.

(…)

… wewnętrzną integrację firmy i przepływ informacji, nieosiągalne do tej pory dla dużych korporacji.
Elektroniczny detal
Elektroniczna sprzedaż detaliczna (e-tailing) przechodzi próbę czasu. Inwestorzy odwrócili się od "nowej gospodarki", większość zdecydowanie przestała wierzyć w powodzenie przedsięwzięć e-detalistów. Wartość giełdowa tych firm również spadła. Kryzys zaufania zapewne zaowocuje…
… - raportowanie - produkcja - MRP
- księgowość - raportowanie i analizy - dostęp do informacji dla wielu użytkowników - automatyzacja sprzedaży
- arkusze kalkulacyjne - procesory tekstu - zarządzanie zasobami ludzkimi (HR)
- dystrybucja - planowanie - analiza rynku
- rynki - zamknięte, branżowe i publiczne - rozszerzony łańcuch dostaw
10-15 użytkowników
stu użytkowników
setki, tysiące użytkowników
tysiące…
…. Podobne plany zgłosiły Ford i General Motors, które projekt produkcji dla konkretnego klienta zamierzają realizować wspólnie z Microsoftem.
2. Zakupy poprzez e-rynki.
Koniec lat dziewięćdziesiątych bywa przez niektórych nazywany epoką "śmierci sprzedawcy". Umiejętność korzystania z nowo powstałych rynków elektronicznych stanie się jedną z kluczowych zasad rządzących ekonomią zarówno po stronie…
…, które zdywersyfikują swoją działalność. Przykładem może być łączenie opłat za utrzymywanie serwisów, opłat za reklamy, marketing bezpośredni i utrzymanie (maintenance). Model ten z powodzeniem stosuje AOL (America Online).
Kevin Kelly, Nowe reguły nowej gospodarki, WIG-Press, Warszawa 2001, s.89
Najwięksi e-detaliści w USA
Pozycja w listopadzie 2000 r.
Pozycja w październiku 2000 r.
Witryna
Szacowana liczba…
… zafałszowania
Żadnej harmonii - wszystko jest płynne - poszukiwanie stabilnej równowagi. Ponieważ turbulencja i niestabilność stają się normą w biznesie, najbardziej efektywną strategią przetrwania jest selektywne promowanie zabu­rzeń zwanych innowacjami.
średni czas życia przedsiębiorstw ulega skróceniu, ale jednocześnie szybko powstają nowe miejsca pracy i płace są wysokie
długoterminową stabilność…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz