REFORMA EDUKACJI W POLSCE
*Wprowadzenie reformy99
*cel-wyrównanie szans edukacyjnych młodych ludzi
*Upowszechnienie wykształcenia sredniego i wyzszego
*podniesienie jakości nauczania i wychowania
#ZMIANY
-finansowanie szkól podstaw-gminy
-nowe zasady awansu zawodowego nauczycieli
-nowy szczebel szkolnictwa-gimnazjum i redukcja szkolnictwa zawodowego
-szkoły zyskuja kontrole nad tresciami kształcenia i wychowania
-nowy sposób nadzorowania szkół i placówek
-reforma doskonalenia zwodowego
#PODSTAWOWE DOKUMENTY REFORMY
-statut szkoły
-podstawa programowa kształcenia ogólnego
-wewnątrzszkolny system oceniania
-program wychowawczy szkoły
TREŚCI NAUCZANIA
-materiał na bazie którego mamy rozwijać umiejętności
-u nas brak rozdzielenia tresci i umiejetności
haseł programowych:
-zabawy,zjecia,przygody dzieci
-rozmowy
-różnorodność dziedzictwa
-eksresja i auto refleksja
-kształtowanie otoczenia i form uzytkowych
-krajobraz kulturowy
-percepcja elementów akustyki środowiska człowieka i utworów muzycznych
-odbiór programów zad. KSZTAŁCENIE zintegrowane -bardzo ogólnikowe okreslenia-jest to system nauczania-zintegrowanie
*nauczyciel wybiera sam program nauczania i podręczniki
*motywy wyboru:własne zdanie,rady kolegów,polecenia dyrekcji,sugestia doradcy metodycznego
Plusy reformy:
-niepodzielone treści na przedmioty
-mozliwosc indywidualizacji
-swobodne dysponowanie czasem
-ciekawsze i bogatsza treść podręczników
-ocena opisowa
Wady reformy:
-ocena opisowa
-integracja matematyki
-brak treści artystycznych
*segregacja na progu szkoły podstawowej
*nie ma rejonizacji
*segregacja wg. zamożnosci rodziców i miejsca zmieszania
#funkcja kompensacyjne-dziecko może przejść w inną grupę dzieci niż ta z której się wywodzi
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)