To tylko jedna z 4 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Dziedziny zastosowania CADa.
Architektura i Inżynieria : Budownictwo; Inżynieria wodno-lądowa; Architektura; Systemy mechaniczne, elektryczne i hydrauliczne.
Mechanika i wytwarzanie: Maszyny przemysłowe; Produkty konsumenckie; Instalacje przemysłowe.
Motoryzacja i transport: Motoryzacyjny OEM; Transport komercyjny i rekreacyjny; Dostawcy z branży motoryzacyjnej.
Przedsiębiorstwa użyteczności publicznej i telekomunikacja: Telekomunikacja; Elektryczność i Gaz; Gospodarka wodno-kanalizacyjna.
Co to jest blok?
Blok to obiekt złożony z elementów składowych: - posiada nazwę i „punkt wstawienia”; - posiada atrybuty;
- przyspiesza tworzenie rysunku;
-raz zdefiniowany blok można wielokrotnie wstawiać do rysunku z różnymi współczynnikami skali i kątami obrotu;
- służą do tworzenia bibliotek standardowych elementów i symboli.
Rodzaje oświetlenia i kiedy się je używa?
Oświetlenie obejmuje tworzenie i rozmieszczanie świateł oraz tworzenie cieni.
W rysunku można umieścić dowolną liczbę świateł. Dla każdego dodanego światła można ustalić kolor, położenie i kierunek.
Rodzaje świateł:
światło otoczenia, światło odległe,
światła punktowe, reflektory.
Światło otoczenia - dostarcza stałe oświetlenie każdej powierzchni modelu. Światło to nie pochodzi z określonego źródła i nie ma kierunku. Dla światła otoczenia można ustawić natężenie lub je wyłączyć. Należy stosować słabe światło otoczenia, gdyż w przeciwnym wypadku, obraz będzie zbyt nasycony i rozmyty. Samo światło otoczenia nie tworzy realistycznego obrazu. Nie można rozróżnić sąsiednich powierzchni, ponieważ wszystkie są jednakowo oświetlone.
Światło odległe - emituje jednolite, równoległe promienie światła tylko w jednym kierunku. Promienie światła biegną w nieskończoność. Natężenie światła odległego nie maleje wraz ze wzrostem odległości od źródła. Każda powierzchnia jest tak jasna, jakby była ustawiona w źródle. Światła odległe są przydatne do równomiernego oświetlenia obiektów lub do symulacji światła słonecznego.
Światła punktowe - emituje światło we wszystkich kierunkach. Natężenie światła punktowego zmniejsza się wraz ze wzrostem odległości, odpowiednio do tempa tłumienia. Światło punktowe jest używane do uzyskania efektów oświetlenia światłem Żarówki. Dla uzyskania tzw. "efektów oświetlenia" należy łączyć światła punktowe z reflektorami.
Reflektor - emituje ukierunkowany stożek światła. Dla reflektora można określić kierunek światła i rozmiar stożka.
(…)
…, aby go dopasować do obiektu.
Rzutowanie walcowe. Rozkłada obraz na obiekt walcowy. Krawędzie poziome są jednocześnie zniekształcone, lecz nie krawędzie górna i dolna. Wysokość wzoru jest skalowana wzdłuż osi walca.
Rzutowanie sferyczne. Zniekształca fakturę zarówno w poziomie jak i w pionie. Górna krawędź mapy faktury zbiega się do punktu na "biegunie północnym" sfery, a dolna krawędź do jej "bieguna południowego".
Rzutowanie bryłowe. Rozmieszcza materiał zgodnie z określonymi przez Użytkownika współrzędnymi. Ponieważ materiały bryłowe (takie jak marmur, granit i drewno) są materiałami trójwymiarowymi, posiadają trzy współrzędne odwzorowania, U, V i W, i mogą być zastosowane pod kątem. Użytkownik może lecz nie musi określać współrzędnych odwzorowania dla tych materiałów.
czym się rozni ustawienia jednostek od formatu…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)