Public relations - wykład 1

Nasza ocena:

5
Pobrań: 1379
Wyświetleń: 3493
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Public relations - wykład 1 - strona 1 Public relations - wykład 1 - strona 2 Public relations - wykład 1 - strona 3

Fragment notatki:


PUBLIC RELATIONS to nie jest każde działanie komunikacyjne. PR jest w krajach demokratycznych. W innych jest to propaganda. PR to konfrontacja różnych opinii, jest to przykład demokratyzacji.
Pijarowcy - występowanie, działanie na rzec z danej organizacji.
Propaganda - selekcjonowanie informacji, przestawianie dla siebie wygodnych.
Palikot, Piotr Tymochowicz PR
Polski Instytut Komunikacji Społecznej
I - Administracja publiczna (ok. 90 000 podmiotów)
II - Biznes (ok. 10 000 podmiotów)
III - Organizacje non-profit (ok. 45 000 pomiotów)
W PR nie ma nic przypadkowego, wszystko musi być zaplanowane.
ORGANIZATORZY DZIAŁALNOŚCI: PR KOMERCYJNE (wszystkie przedsiębiorstwa produkcyjno - usługowo - handlowe nastawione na zysk) PR SPOŁECZNE (instytucje i organizacje publiczne, administracja państwowa, ich celem jest zaspokojenie potrzeb obywatela). „PR jest świadomym, celowym, planowym i systematycznym i długoplanowym oddziaływaniem organizacji, władz, zrzeszeń na publiczność zwaną otoczeniem, skierowanym na ukształtowanie z nią specyficznej jakości stosunków i układów przy użyciu komunikowania i pielęgnowania kontaktów jako jedynej, klasycznej metody, i podporządkowanie tych wpływów rygorom etycznym” (K. Wojcik) ROZUMIENIE PR W POLSCE: Wariant NORMATYW NY - PR to nazwa celowa zarządzania społecznym obrazem w interesie organizacji polegającego na wszystkich działaniach komunikacyjnych (obowiązkowo zewnętrznych i wewnętrznych) instytucji, zmierzających do osiągnięcia pozytywnych relacji z otoczeniem. Waria nt AKADEMICKI - PR to także nazwa dziedziny wiedzy o komunikacyjnych umiejętnościach zawodowych, stylu i sztuce kształtowania wizerunku i marki instytucji, organizacji społecznych, w budowaniu reputacji w instytucji i umacnianiu relacji z otoczeniem. Waria nt DZIENNIKARSKI - PR to nazwa promocyjno-propagandowa sposobu i style przekazywania, komunikacji i informacji oraz organizowanie wydarzeń. Wariant POLITYCZNY - PR to synonim negatywnej oceny aktywności, czyli np.: konkurencyjna partia i jej działania. War iant MEGABIZNESOWY - PR to umowne określenie wszystkich form działalności prowadzonej przez agencje i działy PR oraz indywidualne osoby, które przyjmują zlecenia na każde usługi z zakresu zintegrowanej komunikacji marketingowej produktu (obejmującej aktywny udział w sprzedaży). ZKM - Z INTEGROWANA KOMUNIKACJA MARKETINGOWA Narzędzia ZKM: Reklama
PR
Promocja sprzedaży
Marketing bezpośredni


(…)

…: Przybliżenie światu jej działalności.
Biały wywiad” - zbieranie i analiza informacji o opiniach interesariuszy i wszystkich grup otoczenia, w których działa sana organizacja.
SPECJALISTA PR:
Identyfikuje odpowiedni grupy docelowe
Komunikuje z konkretnymi osobami
Tworzy materiały prasowe
Utrzymuje relacje z dziennikarzami (współpraca)
Przygotowuje siebie i innych do wywiadów
Monitoruje media i otoczenie
DOBRY…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz