slajdy z wykładów + fragmenty z Wieczorkowska, G. (2007). Kierowanie motywacją; rola myśli i emocji 1
Blok 2. Poznanie społeczne
I.
Typy informacji zakodowanej w naszej pamięci .................................................................................. 3
I.1.
Elementy pamięci długotrwałej: reprezentacje poznawcze (pojęcia i schematy) .........5
I.2.
Pojęcia klasyczne vs naturalne ..............................................................................5
I.3.
Prototypowa budowa reprezentacji poznawczych ....................................................7
I.3.1. Schemat jako sieć połączeń ..............................................................................7
I.3.1.A.
Przykład: PRZECIERANIE SZLAKU.......................................................7
I.3.2. Rodzaje schematów .........................................................................................8
II. Jak przetwarzamy napływające do nas informacje?............................................................................ 9
II.1.
Rola pamięci semantycznej...................................................................................9
II.1.1.A.
Przykład: ROZMOWA TELEFONICZNA ..............................................11
II.2.
Rola pamięci operacyjnej ....................................................................................11
II.2.1.A.
Przykład: RADIO ...............................................................................12
II.2.1.B.
Przykład: LICZBA SYTUACJI ..............................................................12
III.
Model umysłu: Kontrolowane PANDEMONIUM........................................................................... 13
III.1. Strategie formułowania sądów.............................................................................14
IV.
Każdy sąd jest wynikiem porównania........................................................................................... 16
IV.1. Efekt
pierwszeństwa/swieżości .......................................................................16
IV.1.1.A. Przykład: INTELIGENTNY – ZAZDROSNY...........................................16 IV.1.1.B. Przykład: OCENA UCZNIA..................................................................16
IV.1.2. Efekt
świeżości........................................................................................17
IV.2. Efekt
zakotwiczenia/kontekstu........................................................................17
IV.2.1.A. Przykład: ONZ....................................................................................17 IV.2.1.B. Przykład: WARTOŚĆ DOMU...............................................................17
IV.3. Torowanie jako metoda zmiany zawartości pamięci operacyjnej...................18
IV.3.1.A. Przykład: TOROWANIE EWALUATYWNE ...........................................19
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)