PORÓWNANIE WYKONANYCH OBSERWACJI Z ANALIZAMI SYTUACJI POGODOWEJ OTRZYMANYMI ZE STACJI METEOROLOGICZNYCH Jak widać na podstawie sporządzonych obserwacji warunki pogodowe możemy uznać za korzystne . Jednak początek maja według locji i innych opisów klimatycznych jest wciąż okresem o dużej częstotliwości występowania niżów i towarzyszących im silnych wiatrów . Typowym przykładem takiego niżu jest sztorm zaznaczony na analizie powierzchniowej z dnia 01.05.99 w okolicach 31 °N i 76°W . Według prognoz przemieszcza się on w kierunku północnym , a później północno-wschodnim .Wpływ tego niżu zaczął być obserwowany na statku dopiero 03.05.99 . Odnotowano spadek ciśnienia ( w ciągu 24 godzin o 15 hPa ) , wzrosło zachmurzenie do całkowitego , pojawił się również rozkołys . Ponieważ w dzienniku jaki był wówczas używany nie było pozycji na wpisanie informacji o pogodzie bieżącej robiłem własne notatki . Wynika z nich , że koło godziny 08 (12 UTC) miało miejsce przejście frontu ciepłego . Towarzyszyły temu ciągłe opady deszczu , widoczność została zredukowana do 1-1,5 nm , pojawiło się lekkie zamglenie ( niezbyt często występujące mgły frontalne ) .Obserwowano chmury typu Nimbostratus , zaś w dali widoczne i słyszalne były wyładowania atmosferyczne . Poprzedniego wieczoru niebo było częściowo pokryte przez chmury typu Cirrus . Kierunek wiatru rzeczywistego zmieniał się ze wschodniego na południowo-wschodni .Identyczny kierunek podano na mapkach faksymilowych , jednak prędkość w obserwacjach jest mniejsza (możliwe , że powodem jest niedokładność mojego pomiaru ) . Po przejściu frontu prędkość wiatru zmalała . Wysoko prawdopodobne w takiej sytuacji jest wystąpienie mgieł adwekcyjnych po przejściu frontu ciepłego jednak w moim przypadku statek znajdował się na ciepłych wodach Prądu Zatokowego co uniemożliwiło powstanie takich mgieł . W trakcie dalszej podróży statek znalazł w obszarze pod wpływem rozległego ośrodka wysokiego ciśnienia w okolicach Florydy . Do obserwacji sporządzonych w drodze powrotnej nie posiadam komunikatów pogodowych jednak na podstawie dziennika obserwacji widać ,że statek znajdował się pod wpływem dobrej pogody wyżowej .Obserwacje pochodzą z okresu od 09.05.99 do12.05.99 i są to dni przejściowe między klimatem wiosennym a letnim . Porównując je z obserwacjami z podróży Dalhousie -San Juan w terminie 02.06.99-06.06.99 widzimy , że te drugie charakteryzują się między innymi stałością kierunków wiatrów i mniejszą amplitudą temperatur co jest typowe dla okresu letniego . Document Outline
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)