Przyrodnicze podstawy projektowania i eksploatacji portów - stacja meterologiczna

Nasza ocena:

3
Wyświetleń: 420
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Przyrodnicze podstawy projektowania i eksploatacji portów - stacja meterologiczna - strona 1

Fragment notatki:

PORÓWNANIE WYKONANYCH OBSERWACJI Z ANALIZAMI SYTUACJI POGODOWEJ OTRZYMANYMI  ZE STACJI METEOROLOGICZNYCH Jak widać na podstawie sporządzonych obserwacji warunki pogodowe możemy uznać za  korzystne . Jednak początek maja według locji i innych opisów klimatycznych jest  wciąż okresem o dużej częstotliwości występowania niżów i towarzyszących im silnych wiatrów . Typowym przykładem takiego niżu jest sztorm zaznaczony na analizie  powierzchniowej z dnia 01.05.99 w okolicach 31 °N i 76°W . Według prognoz przemieszcza  się on w kierunku północnym , a później północno-wschodnim .Wpływ tego niżu zaczął  być obserwowany na statku dopiero 03.05.99 . Odnotowano spadek ciśnienia ( w ciągu 24  godzin o 15 hPa ) , wzrosło zachmurzenie do całkowitego , pojawił się również rozkołys .  Ponieważ w dzienniku jaki był wówczas używany nie było pozycji na wpisanie informacji o  pogodzie bieżącej robiłem własne notatki . Wynika z nich , że koło godziny 08 (12 UTC)  miało miejsce przejście frontu ciepłego . Towarzyszyły temu ciągłe opady deszczu ,  widoczność została zredukowana do 1-1,5 nm , pojawiło się lekkie zamglenie ( niezbyt często  występujące mgły frontalne ) .Obserwowano chmury typu Nimbostratus , zaś w dali widoczne  i słyszalne były wyładowania atmosferyczne . Poprzedniego wieczoru niebo było częściowo  pokryte przez chmury typu Cirrus . Kierunek wiatru rzeczywistego zmieniał się ze  wschodniego na południowo-wschodni .Identyczny kierunek podano na mapkach  faksymilowych , jednak prędkość w obserwacjach jest mniejsza (możliwe , że powodem jest  niedokładność mojego pomiaru ) . Po przejściu frontu prędkość wiatru zmalała . Wysoko prawdopodobne w takiej sytuacji jest  wystąpienie mgieł adwekcyjnych po przejściu frontu ciepłego jednak w moim przypadku  statek znajdował się na ciepłych wodach Prądu Zatokowego co uniemożliwiło powstanie  takich mgieł . W trakcie dalszej podróży statek znalazł w obszarze pod wpływem rozległego ośrodka wysokiego ciśnienia w okolicach Florydy .  Do obserwacji sporządzonych w drodze powrotnej nie posiadam komunikatów pogodowych  jednak na podstawie dziennika obserwacji widać ,że statek znajdował się  pod wpływem  dobrej pogody wyżowej .Obserwacje pochodzą z okresu od 09.05.99 do12.05.99 i są to dni  przejściowe między klimatem wiosennym a letnim . Porównując je z obserwacjami z podróży  Dalhousie -San Juan w terminie 02.06.99-06.06.99 widzimy , że te drugie charakteryzują się  między innymi stałością kierunków wiatrów i mniejszą amplitudą temperatur co jest typowe  dla okresu letniego . Document Outline ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz