Przyczółki palowe w kształcie ścian oporowych ze skrzydłami - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 63
Wyświetleń: 1183
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Przyczółki palowe w kształcie ścian oporowych ze skrzydłami - wykład - strona 1 Przyczółki palowe w kształcie ścian oporowych ze skrzydłami - wykład - strona 2 Przyczółki palowe w kształcie ścian oporowych ze skrzydłami - wykład - strona 3

Fragment notatki:

Przyczółki palowe w kształcie ścian oporowych ze skrzydłami
Tego rodzaju przyczółki można stosować przy wysokości nasypu nie przekraczają­cej 3 m. Przy wyższych nasypach, parcie gruntu może przechylić taki przyczółek, a nawet go przesunąć.
Taki przyczółek (rys. 4.4) składa się z jednego lub dwóch rzędów pali. W tym ostatnim przypadku odległość między tymi rzędami wynosi 0,5 m (rys. 4.5). Pale niewspółpracują lub współpracują (rys. 4.5 i 4.6) ze sobą i są wbite w grunt przynaj mniej na głębokość 3 m. Pale te są zwieńczone u góry poziomym oczepem, spełnia­jącym jednocześnie funkcję łożyska.
Zadaniem pierwszego rzędu pali (część czołowa) jest przeniesienie na grunt obciążeń użytkowych. Dragi rząd pali stanowi ścianę oporową (podrzymującą nasyp drogo­wy). Powinien być on szczelnie obity od strony nasypu deskami lub połowiznami (rys. 4..7).
Przy wysokości nasypów 2 -r 3 m, w celu zabezpieczenia pali podtrzymujących ściankę oporową, należy dodatkowo je zakotwić w nasypie za pomocą pali kotwią­cych. Powinny być one wbite w odległości 3 -r 4 m od ścianki. Pale kotwiące wiąże się poziomymi kleszczami z palami ścianki. Kleszcze są ułożone na wysokości oko­ło 60 cm nad poziomem gruntu.
W celu podtrzymania nasypu i zapewnienia łagodnego spływu wody pod most, wykonuje się skrzydła najczęściej ukośne (przeważnie pod kątem 45°) względem osi mostu. Kąt nachylenia oczepu skrzydeł powinien być taki, aby jego położenie było równoległe do skarpy nasypu.
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz