To tylko jedna z 15 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Przedmiot nauki organizacji i zarządzania Rozumienie zarządzania Funkcje zarządzania POSD CORB HAROLD KOONTZ - planning - Planning (planowanie) - organizing - prganizing (organizowanie) - staffing - staffing (kierowanie personelami) - directing - directing (kierowanie) - controling - controling (kontrolowanie) - reporting - reporting (raportowanie i informowanie) - budgeting - budgeting ZARZĄDZANIE - kompleksowa działalność zespalająca która ujmuje w sieci zależności, procesy pracy i sprawczo wnika w całość funkcji rzeczowych. Kompetencje menedżera Funkcje Kompetencje planowanie organizowanie kontrola Techniczne Społeczne Koncepcyjne Otoczenie Proces zarządzania Czynności Projektowanie stanu wymaganego Tworzenie zbioru Działań celowych Obsadzenie stanowisk odpowiednimi ludźmi Regulowanie pojedynczych czynności Porównanie stanu wymaganego z faktycznym Funkcje P lanowanie Organizowanie Zabezpieczenie kadr Kierowanie Kontrola Działania Analizowanie Określanie Informowanie Elementy Idee Rzeczy Ludzie Role Menedżera Zakres Stosunki międzynarodowe Informacje Decyzje Role - reprezentant - odbiornik - innowator
(…)
… : system działania przedsiębiorstwa może bez zakłóceń realizować zadania planowe
Teza 2 : Otoczenie działania systemu przedsiębiorstwa jest poznawane i prognozowalne
Elementy procesu zarządzania w teorii systemów: selekcja
losowość lub kompensacja ryzyka
rozwój - poszukiwania nowych granic
samozłożoność
Przesłanki systemu kierowania przedsiębiorstwem
Proces kierowania i jego racjonalizacja muszą…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)