Projektowanie kanałów dystrybucji

Nasza ocena:

3
Pobrań: 980
Wyświetleń: 3171
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Projektowanie kanałów dystrybucji  - strona 1 Projektowanie kanałów dystrybucji  - strona 2

Fragment notatki:


PROJEKTOWANIE KANAŁÓW DYSTRYBUCJI Projektowanie kanałów dystrybucji oznacza podejmowanie decyzji o zastosowaniu
Nowych kanałów
Dotychczas nie wykorzystywanych
Modyfikacji kanałów już stosowanych
W czasie projektowania kanału/kanałów dystrybucji należy podjąć decyzje dotyczące:
Szerokości kanału
Długości kanału
Rodzaju uczestników
Formy integracji uczestników kanału
Typu kanału
Liczby kanałów
Najczęściej decyzje związane z wyborem kanału dystrybucji podejmowane są przez producenta.
Na ogół producenci wykorzystują różne kanały. Wybierają różne typy struktury kanałów w celu dotarcia do jak największej liczby potencjalnych nabywców obsługiwanego segmentu rynku ( dystrybucja wielokanałowa ).
Np. sprzedają określone produkty hurtowniom oraz wielkim organizacjom handlu detalicznego.
O kształcie kanału dystrybucji mogą decydować też wielcy detaliści, którzy:
Wybierają i nawiązują bezpośrednie kontakty z producentami
Narzucają swoje wymagania dotyczące cech produktów materialnych (kolory, opakowania), cen, środków promocji
Preferują kontakty z dużymi producentami
Czasami zlecają mniejszym wytwórcom produkcję wyrobów zaprojektowanych przez siebie
Działają tak detaliści sprzedający pojedyncze kategorie produktu (np. meble, zabawki) charakteryzujące się dużym wyborem wysokiej jakości produktów po umiarkowanych cenach.
O kształcie dystrybucji mogą decydować hurtownicy (dystrybutorzy).
Przykłady działań: budowa kanału opartego na integracji pionowej z producentem lub detalistą, umowy kontraktowe z pozostałymi uczestnikami, tworzenie sponsorowanych przez hurtowników grup zakupów złożonych z drobnych detalistów.
W długim okresie czasu, kształt i struktura nowych kanałów dystrybucji oraz zakres modyfikacji dotychczasowych powiązań między uczestnikami funkcjonujących kanałów jest określana przez finalnych nabywców. Etapy projektowania kanałów dystrybucji: Sformułowanie celów dystrybucyjnych przedsiębiorstwa
Identyfikacja potencjalnych kanałów dystrybucji
Wybór kanału dystrybucji
Wybór pośredników
Proces projektowania kanałów dystrybucji rozpoczyna pojawienie się przyczyn, które uzasadniają potrzebę uruchomienia nowych kanałów lub modyfikacji już istniejących Są to następujące przyczyny: Zmiana preferencji i sposobu postępowania ostatecznych nabywców ( zainteresowanie sprzedażą bezpośrednią)
Przejście producentów w fazę dojrzałości i spadku
Wprowadzenie nowych produktów na rynek
Znaczące modyfikacje marketingu-mix
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz