Jest to projekt strategii przedsiębiorstwa. Składa się on z 13 stron. W skład tego projektu strategii wchodzą następujące punkty: profil i zakres działalności przedsiębiorstwa (misja firmy, przedmiot działalności, podstawowe dane o firmie, cele firmy), analiza makrootoczenia (otoczenie społeczne, otoczenie ekonomiczne, otoczenie prawno - polityczne, otoczenie technologiczne, otoczenie kulturowe), analiza otoczenia konkurencyjnego, model ?pięciu sił? Portera (siła oddziaływania dostawców, siła oddziaływania nabywców, natężenie walki konkurencyjnej wewnątrz sektora, groźba pojawienia się nowych produktów i substytutów), analiza SWOT, identyfikacja i diagnoza problemu, proponowane rozwiązania problemu, wybór oraz proces wdrożenia wariantu optymalnego
PROJEKT STRATEGII PRZEDSIĘBIORSTWA
SPIS TREŚCI
Profil i zakres działalności przedsiębiorstwa
Analiza makrootoczenia
Analiza otoczenia konkurencyjnego
- Model „pięciu sił” Portera
Analiza SWOT
Identyfikacja i diagnoza problemu
Proponowane rozwiązania problemu
Wybór oraz proces wdrożenia wariantu optymalnego
Wnioski 1. Profil i zakres działalności przedsiębiorstwa
Dane spółki:
Nazwa i siedziba firmy:
„xxx” s.c.
ul. xxxx Forma organizacyjno - prawna:
Spółka została zawarta w dniu 10.05. 1999 roku, pomiędzy małżeństwem: Ewa i Adam Elt w formie spółki cywilnej.
W dniu 13.05.1999 roku została zarejestrowana w R.W.D. Urzędu Skarbowego w Nowinach pod pozycją 676. Spółka działa na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej. O wyborze tej formy organizacyjno-prawnej zdecydowała przede wszystkim prostota czynności związanych z założeniem oraz prowadzeniem tego typu spółki.
Właściciele:
Ewa Elt - 50 % Adam Elt - 50 %
Identyfikacje:
REGON: NIP: Przedmiot działalności firmy:
Firma działa na rynku usług agroturystycznych oferując:
możliwość poznania kultury, zwyczajów regionu, tradycji oraz historii wsi,
bezpośredni kontakt z przyrodą,
swobodę poruszania się, ciszę, spokój
możliwość rekreacji i sportu,
Indywidualny charakter usług agroturystycznych oferowanych przez firmę AGROL:
Cechy usług świadczonych przez firmę AGROL odróżniające je od usług firm konkurencyjnych to:
możliwość pracy w gospodarstwie rolnym,
nauka jazdy na koniach,
nauka gry na instrumentach ludowych,
możliwość nauki rzemiosła - np. wyplatania koszy z wikliny, wytwarzania ludowych wyrobów ceramicznych,
wypożyczanie sprzętu rowerowego,
bezpłatna opieka nad dziećmi,
pranie odzieży,
bezpłatne schronisko dla psów
Misja firmy:
Misją firmy usługowej AGROL jest organizowanie wypoczynku na terenach wiejskich poprzez umożliwienie korzystania przez gości z potencjalnie dostępnych walorów przyrodniczo - krajobrazowych i kulturalnych, przebywania w czystym, chronionym środowisku naturalnym przy korzystaniu ze „zdrowej” - wysokiej jakości żywności, zapewnienie mieszkania w warunkach o oczekiwanym standardzie, przy zapewnieniu bezpieczeństwa higieniczno - zdrowotnego i prawnego.
(…)
… członkom gospodarstwa oraz zwierzętom hodowlanym. Ponadto gospodarstwo nie korzysta z dostaw nawozów sztucznych, środków ochrony roślin itp. - wiąże się to z założeniem firmy, aby wytwarzać „zdrową” żywność. Siła oddziaływania nabywców
Najprostszym sposobem segmentacji rynku usług turystycznych jest podział nabywców ze względu na cechy demograficzne takie jak wiek, płeć, uzyskiwane dochody i faza rozwoju…
… doświadczenie w świadczeniu tego typu usług, są znane i cenione przez klientów, w związku z tym stanowią one poważne zagrożenie dla polskich firm szczególnie po wejściu Polski do Unii Europejskiej. Specyfika firm oraz branży agroturystycznej skłania do zrzeszenia się firm zajmujących się agroturystyką. W gospodarce rynkowej jednym ze sposobów obrony pozycji producentów jest zmiana sposobów uczestnictwa…
… turystyczne.
Pomoc państwa dla firm świadczących usługi agroturystyczne
Możliwość uzyskania bezzwrotnych funduszy na rozwój działalności rolniczej w związku z przygotowaniami do wejścia Polski do Unii Europejskiej, z funduszy SAPARD i PHARE
istniejące rezerwy terenowe dla różnych funkcji zagospodarowania przestrzennego
Wzrost konkurencji na rynku krajowym. Wzrost zainteresowania klientów innymi formami usług…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)