Projekt marketing przemysłowy

Nasza ocena:

3
Pobrań: 364
Wyświetleń: 2674
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Projekt marketing przemysłowy - strona 1 Projekt marketing przemysłowy - strona 2 Projekt marketing przemysłowy - strona 3

Fragment notatki:



...Pierwsza kuchnię gazowo-węglową wyprodukowano we Wronkach w roku 1957. Dzisiaj wykorzystujemy te 50 lat doświadczenia do produkcji  nie tylko kuchni, ale także do wprowadzania na rynek innych nowoczesnych produktów ułatwiających domowe obowiązki. W pierwszym okresie obecności na rynku doskonaliliśmy naszą ofertę sprzętu grzejnego, za sprawą którego Amica stała się cenioną marką.
Obecnie Amica posiada w swojej ofercie nowoczesne sterowane elektronicznymi programatorami kuchnie, lodówki  oraz pralki. Szeroka i zróżnicowana oferta handlowa obejmuje zarówno sprzęt wolnostojący jak również cieszący się coraz większą popularnością sprzęt do zabudowy. Amica posiada także w ofercie handlowej odkurzacze, żelazka, czajniki i tostery, które są uzupełnieniem podstawowej oferty produktowej...

...Jednym ze znaków rozpoznawczych produktów Amiki jest wysoka, powtarzalna jakość. Wszystkie produkowane we Wronkach artykuły gospodarstwa domowego objęte są procesem oceny zgodności   i po uzyskaniu pozytywnych wyników badań na zgodność z wymaganiami zasadniczymi dyrektyw europejskich wystawiana jest deklaracja zgodności, która umożliwia wprowadzanie ich do obrotu na rynek UE z oznakowaniem CE. Produkty Amiki spełniają także wszelkie unijne wymagania prawne dotyczące ochrony środowiska naturalnego. Bardzo ważny jest fakt wdrożenia w firmie  Systemu  Zarządzania Jakością   (certyfikowany przez PCBC i DQS ) zgodnego z normą ISO 9001, certyfikat środowiskowy ISO 14001 oraz certyfikat zarządzania BHP według wymagań normy PN-N-18001, które – między innymi – wspomagają prowadzenie wymienionego wcześniej procesu oceny zgodności. Posiadane certyfikaty dają naszym klientom pewność i gwarancję stałej i powtarzalnej jakości produktów...


MARKETING PRZEMYSŁOWY
AMICA WRONKI S.A.
Opracowanie:
Monika Wesołowska
Aleksandra Warchał
Sylwia Ritter
Gr. 13z3
Spis treści
1. Krótkie przedstawienie organizacji 3
2. Klienci rynku 5
3. Dobra przemysłowe 5
4. Popyt na rynku dóbr i usług przemysłowych 6
5. Analiza PEST 7
Otoczenie polityczno - prawne 7
Otoczenie ekonomiczne 8
Otoczenie społeczno - kulturowe 9
Otoczenie techniczno - przyrodnicze 10
6.Formułowanie strategii na rynku dóbr i usług przemysłowych z pozycji sprzedawcy i nabywcy przemysłowego 11
Produkt 11
Dystrybucja 13
Cena 14
Promocja 14
7. Literatura 15
1.KRÓTKIE PRZEDSTAWIENIE ORGANIZACJI Amica Wronki S.A. to polskie przedsiębiorstwo przemysłu elektromaszynowego z siedzibą we Wronkach, produkujące sprzęt AGD. Notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych
w Warszawie. Przedsiębiorstwo powstało w roku 1945 i poprzednio działało pod firmami: "Zakłady Sprzętu Grzejnego Predom-Wromet", "Fabryka Kuchni Wromet we Wronkach", "Fabryka Kuchni Wronki", "Fabryka Kuchni Wromet", "Fabryka Kuchni Wronki Sp. z o.o.".
Amica część wyrobów eksportuje na rynki Europy Wschodniej i Zachodniej; w 2006 wartość sprzedaży eksportowej wyniosła 155 mln euro i była większa w stosunku do roku poprzedniego o 12% (9% liczone w złotych). Na rynkach wschodnich wyroby Amiki są sprzedawane pod marką "Hansa". W Niemczech od 2002 roku spółka jest właścicielem marki "Premiere" (głównie sprzęt grzejny i chłodniczy). Firma była sponsorem I-ligowego klubu piłkarskiego Amica Wronki, a do 20 października 2008 właścicielem Lecha Poznań.
Lokalizacja: Polska
Siedziba: Wronki, ul. Mickiewicza 52
Prezes: Jacek Rutkowski
Branża: Przemysł elektromaszynowy
Produkty: Sprzęt AGD
Pierwsza kuchnię gazowo-węglową wyprodukowano we Wronkach w roku 1957. Dzisiaj wykorzys

(…)

…. Taka sytuacja będzie sprzyjać zgłaszaniu większego popytu na sprzęt AGD, ponieważ kupujący odczują w wyniku spadku inflacji wzrost siły nabywczej pieniądza.
Wahania kursu walut - w porównaniu do wartości złotówki w czasie kryzysu obecnie umocniła się, co może przyciągnąć większą liczbę akcjonariuszy
Stopa procentowa - Rada Polityki Pieniężnej zdecydowała nie zmieniać stóp procentowych, co wpłynie korzystnie…

Ekspresy do kawy
Pralki
Okapy
Opracowanie własne na podstawie http://www.amica.com.pl/.
2.KLIENCI RYNKU
Klientami rynku są w większości przedsiębiorstwa działające na zasadach handlowych, czyli w naszym przypadku supermarkety ze sprzętem RTV i AGD takie jak: Media Markt, Saturn, Avans, a także zwykłe hipermarkety: Tesco, Real, Carrefour oraz małe sklepy ze sprzętem AGD. Instytucje, organizacje rządowe oraz klienci indywidualni (gospodarstwa domowe) nabywają nasze produkty poprzez wyżej wymienioną grupę.
3.DOBRA PRZEMYSŁOWE:
Wchodzące:
Surowce naturalne: stal nierdzewna, aluminium, szkło żaroodporne. Materiały: obudowy urządzeń, panele sterownicze, układy elektroniczne, grzałki, termostaty, bębny (pralki), części montażowe takie jak kable, śrubki.
Podstawowe:
Obiekty i urządzenia: wszelkie biura i magazyny…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz