Prof. dr hab. inż. Jan Bagiński - strona 2

note /search

Co to jest jakość- opracowanie

  • Politechnika Warszawska
  • Zarządzanie jakością
Pobrań: 28
Wyświetleń: 343

Co to jest jakość? Jakość to... "...pewien stopień doskonałości." (Platon) "...stopień jednorodności i niezawodności wyrobu przy możliwie niskich kosztach i maksymalnym dopasowaniu do wymagań rynku." (W.E. Deming) "...zgodność z wymaganiami." (P.B. Crossy) ".....

\Jednostka certyfikująca powinna zidentyfikować najwyższe kierownictwo...

  • Politechnika Warszawska
  • Zarządzanie jakością
Pobrań: 0
Wyświetleń: 371

Jednostka certyfikująca powinna zidentyfikować najwyższe kierownictwo ponoszące odpowiedzialność za Jednostka certyfikująca powinna zidentyfikować najwyższe kierownictwo (zarząd, grupę osób lub osobę), posiadające całkowite uprawnienie i ponoszące ogólną odpowiedzialność za każdą z poniższej działal...

Szkolenie w ISO 9001

  • Politechnika Warszawska
  • Zarządzanie jakością
Pobrań: 49
Wyświetleń: 553

Szkolenie w ISO 9001:2000 Personel wykonujący pracę wpływająca na jakość wyrobu powinien być kompetentny na podstawie odpowiedniego wykształcenia, szkolenia, umiejętności i doświadczenia Organizacja powinna określić niezbędne kompetencje personelu wykonujące czynności mające wpływ na jakość wyrobu,...

Weryfikacja

  • Politechnika Warszawska
  • Zarządzanie jakością
Pobrań: 0
Wyświetleń: 553

Weryfikacja to Weryfikacja projektowania i rozwoju Weryfikacje należy przeprowadzić zgodnie z zaplanowanymi ustaleniami w celu zapewnienia że dane wyjściowe z projektowania i rozwoju spełniły wymagania określone w danych wejściowych do projektowania i rozwoju Należy utrzymywać zapisy wyników weryf...

Rodzaje kart kontrolnych

  • Politechnika Warszawska
  • Zarządzanie jakością
Pobrań: 14
Wyświetleń: 567

Znamy następujące rodzaje kart kontrolnych: przy liczbowej ocenie właściwości: karta X-R (kontrolowanie zmian właściwości ocenianych liczbowo), przy alternatywnej ocenie właściwości: karta p (częstotliwość występowania jakiejś cechy), karta np (sprawdzanie ilości jednostek posiadających pewne cech...

Poszczególne etapy rozwoju jakości w XX w

  • Politechnika Warszawska
  • Zarządzanie jakością
Pobrań: 84
Wyświetleń: 490

Poszczególne etapy rozwoju jakości w XX w. to: od 1910 - inspekcja jakości, od 1930 -kontrola jakości, od 1950 - zapewnienie jakości, od 1980 - zarządzanie przez jakość Kontrola jakości (kontrolerzy jakości, kart stewarda, statystyczna kontrola jakości, SPC) Metody doskonalenia jakości(narzędzia d...

Znaczenie znaków towarowych

  • Politechnika Warszawska
  • Zarządzanie jakością
Pobrań: 0
Wyświetleń: 231

Znaczenie znaków towarowych: przekazuje ludziom tę samą informację o oferowanym towarze lub świadczonej usłudze, wywołuje w nich to samo wyobrażenie, iż dany produkt lub usługa posiadają określone, szczególne cechy. Stosowano spisy wszystkich członków cechu Stosowano również inspekcje jakości Np. ...

Wykresy Pareto-Lorenca

  • Politechnika Warszawska
  • Zarządzanie jakością
Pobrań: 14
Wyświetleń: 287

Wykresy Pareto-Lorenca stosowane zwykle są w celu: określenia działań najważniejszych ze względu na efekty jakie przynoszą ustalenia, które z trudności spośród zarejestrowanych należy usunąć w pierwszej kolejności, aby uzyskać zmiany przedstawienie udziału każdego składnika według ważności w całk...

Histogram jest stosowany do- definicja

  • Politechnika Warszawska
  • Zarządzanie jakością
Pobrań: 28
Wyświetleń: 427

Histogram jest stosowany do: demonstracji danych liczbowych w formie graficznej łatwiej rozumianej niż tabela liczb, wykreślany w postaci słupków, pokazuje częstość pojawiania się jednego przedziału wartości w porównaniu z częstością pozostałych....

Księga jakości

  • Politechnika Warszawska
  • Zarządzanie jakością
Pobrań: 35
Wyświetleń: 567

Księga jakości: Organizacja powinna ustanowić i utrzymywać księgę jakości, która zawiera zakres systemu zarządzania jakością łącznie ze szczegółami dotyczącymi wszelkich wyłączeń i ich uzasadnieniem, udokumentowane procedury ustanowione dla systemu zarządzania jakością lub powołanie się na nie i op...