procesy uczenia się - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 84
Wyświetleń: 896
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
procesy uczenia się - omówienie  - strona 1 procesy uczenia się - omówienie  - strona 2 procesy uczenia się - omówienie  - strona 3

Fragment notatki:

Wykład I
Studiowanie jest to :
a) przyswajanie nowej wiedzy
b) odkrywanie nowej wiedzy
c) zdobywanie nowych umiejętności
Uczenie się jest:
a) aktywnością
b) zmianą
c) rekonstrukcją wydarzeń
Uczymy się poprzez działanie
Czego się uczymy:
a) wiedzy
b) umiejętności
c) określonych postaw
Wiedza deklaratywna:

wiem:
a) że
 jest to wiedza obecna w książkach
Wiedza proceduralna:

wiem:
a) jak ?
 uzyskiwana przez działania
 namysł nad działaniem
Wiedza kontekstowa refleksyjna:

wiem :
a) po co?
b) Kiedy?
c) Dlaczego?
Umiejętność przechodzi w nawyk.
Podstawowe procesy uczenia się:
a) Proces uczenia się to jest proces poznawania.
b) Proces uczenia się to jest proces myślenia.
Etapy w procesie uczenia się Owidiusz Decrbay:
 Obserwacja
 Kojarzenie
 Wyrażanie
Etapy w procesie uczenia się Feurstein:
 Wejście
 Opanowanie informacji
 Wyjście
Czynniki od, których zależy uczenie się:
a) Związany z osobą uczącą się:
 Cechy gatunkowe:
 Cechy rozwojowe:
 Cechy indywidualne:
 Płeć
 Inteligencja
 Zdolności specjalne
 Zainteresowania
 Nastawienie chce/muszę
 Poziom aspiracji
 Motywy uczenia się
b) Sytuacja uczenia się:
 Czynniki działające:
 Przed faktem:
 Czynności poprzedzające wpływają na aktualny stan organizmu
 Uczenie się innych treści: transfer negatywny/pozytywny
 W trakcie:
 Warunki zewnętrzne, indywidualne
 Sposoby zapoznawania się z materiałem i jego prezentacja
 Sposoby zapamiętywania
 Po fakcie:
 Wykorzystywanie wiedzy
 Czynności uczenia się innych treści
c) Cechy osobowe nauczyciela:
 Styl komunikacji i porozumiewania się
 Metody, które stosuje się w trakcie uczenia
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz