To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Wykład I
Studiowanie jest to :
a) przyswajanie nowej wiedzy
b) odkrywanie nowej wiedzy
c) zdobywanie nowych umiejętności
Uczenie się jest:
a) aktywnością
b) zmianą
c) rekonstrukcją wydarzeń
Uczymy się poprzez działanie
Czego się uczymy:
a) wiedzy
b) umiejętności
c) określonych postaw
Wiedza deklaratywna:
wiem:
a) że
jest to wiedza obecna w książkach
Wiedza proceduralna:
wiem:
a) jak ?
uzyskiwana przez działania
namysł nad działaniem
Wiedza kontekstowa refleksyjna:
wiem :
a) po co?
b) Kiedy?
c) Dlaczego?
Umiejętność przechodzi w nawyk.
Podstawowe procesy uczenia się:
a) Proces uczenia się to jest proces poznawania.
b) Proces uczenia się to jest proces myślenia.
Etapy w procesie uczenia się Owidiusz Decrbay:
Obserwacja
Kojarzenie
Wyrażanie
Etapy w procesie uczenia się Feurstein:
Wejście
Opanowanie informacji
Wyjście
Czynniki od, których zależy uczenie się:
a) Związany z osobą uczącą się:
Cechy gatunkowe:
Cechy rozwojowe:
Cechy indywidualne:
Płeć
Inteligencja
Zdolności specjalne
Zainteresowania
Nastawienie chce/muszę
Poziom aspiracji
Motywy uczenia się
b) Sytuacja uczenia się:
Czynniki działające:
Przed faktem:
Czynności poprzedzające wpływają na aktualny stan organizmu
Uczenie się innych treści: transfer negatywny/pozytywny
W trakcie:
Warunki zewnętrzne, indywidualne
Sposoby zapoznawania się z materiałem i jego prezentacja
Sposoby zapamiętywania
Po fakcie:
Wykorzystywanie wiedzy
Czynności uczenia się innych treści
c) Cechy osobowe nauczyciela:
Styl komunikacji i porozumiewania się
Metody, które stosuje się w trakcie uczenia
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)