Prasa powojenna w Polsce- Grupa Garmond Press

Nasza ocena:

3
Pobrań: 91
Wyświetleń: 511
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
 Prasa powojenna w Polsce- Grupa Garmond Press - strona 1  Prasa powojenna w Polsce- Grupa Garmond Press - strona 2

Fragment notatki:

GRUPA GARMOND PRESS
Jest największym regionalnym kolporterem prasy działającym aktualnie w dziewięciu
województwach tj. mazowieckim, łódzkim, dolnośląskim, opolskim, śląskim, małopolskim,
świętokrzyskim, podkarpackim oraz lubelskim. Pierwsza spółka grupy, jeszcze pod nazwą
"Garmond Ltd" rozpoczęła działalność w dniu 9 listopada 1989 roku, jako pierwsza prywatna
firma kolporterska w kraju. Należy jednak podkreślić, że "Garmond Ltd" powstał na kanwie
nieformalnej struktury organizacyjnej pod nazwą "Gazeciarz Małopolski", która począwszy
od lipca 1989 roku rozprowadzała w Krakowie "Gazetę Wyborczą" i "Tygodnik
Powszechny", a później także "Tygodnik Solidarność". Kapitał zakładowy spółki wynosił na
początku 250 zł (2,5 miliona starych złotych). Obecnie kapitał ten w odniesieniu do całej
grupy "Garmond Press" wynosi blisko 4,5 mln złotych. Początkowo firma kontynuowała
detaliczną sprzedaż prasy, utworzono także pierwsze w Polsce prywatne biuro ogłoszeń
prasowych, działające do dziś jako Agencja Reklamowa "Garmond". "Garmond Ltd" w tym
okresie zaangażował się głównie w hurtową i detaliczną sprzedaż książek. Kolportaż prasy w
obecnym kształcie rozpoczęto dopiero w lipcu 1992 roku od kilkunastu tytułów prasy
kolorowej (były to najbardziej popularne wówczas tytuły, takie jak: "Dziewczyna",
"Popcorn", "Twój Styl", "Bravo" i "Poradnik Domowy"). Aktualnie grupa Garmond Press
kolportuje w sieci detalicznej 1700 tytułów prasowych polskich oraz 570 tytułów
zagranicznych. Oprócz kolportażu "kioskowego" grupa Garmond Press z powodzeniem
prowadzi prenumeratę prasy dla firm i instytucji, dostarczając około 3500 tytułów prasowych, w tym 1450 tytułów prasy zagranicznej.
ROZWÓJ SIECI SPRZEDAŻY
W 1992 roku Garmond dostarczał prasę do kilkunastu punktów sprzedaży detalicznej. Po
roku, punktów sprzedaży było już 300, a ich liczba zaczęła systematycznie rosnąć. W chwili
obecnej firma obsługuje codziennie ponad 5000 odbiorców. W przeciwieństwie do innych
prywatnych firm kolportażowych firma od początku zaczynała sprzedaż od profesjonalnych
punktów sprzedaży prasy i tak jest do dzisiaj, gdyż ponad 60% sieci sprzedaży stanowią nadal
salony prasowe i kioski, gdzie głównym towarem jest prasa. Sposób działania grupy Garmond
Press nie ograniczał się wyłącznie do pozyskiwania punktów sprzedaży. Oprócz tego firma
przejmowała mniejsze i słabsze firmy kolportażowe lub współtworzyła nowe spółki prawa
handlowego. W roku 1996 grupa GARMOND PRESS rozpoczęła dostawę prasy do firm i


(…)

… wynosi
7-9% w zależności od rozprowadzanego tytułu. Lokalnie udział w rynku sprzedaży prasy jest
znacznie wyższy i tak w Krakowie wynosi on około 40%, na Podhalu ponad 50%, a
przykładowo w Legionowie nawet ponad 65% rynku. Celem firmy jest uzyskanie do końca
2005 roku co najmniej 12% wartości rynku krajowego.Grupa Garmond Press jest również
firmą o największej dynamice wzrostu sprzedaży spośród…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz