To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Port of Hudaydah Port Hudaydah jest podstawowym portem północnego Jemenu,i jest sytuowany na południe od Kwahr Katib. Znaki przybrzeżne: Dobrze zauważalny wrak , 7 kabli WSW od Ra s ash Shamm, jest znakiem dla statków na kotwicy. Następny wrak jest 4 kable bardziej na północ. Duże silos, wysokie 65 m , leżące w pobliżu nabrzeża 5, jest bardzo dobrze widoczne. Podejście: Podejściowa zielona boja świecąca stanowy zewnętrzny koniec kanału podejściowego do Kwahr Katib. Zwykłe podejście przechodzi ESE od Faiway light-buoy przechodząc bardziej na południe na głębokości 6.3 m i z drugiej strony NW obok drugiej pławi. Następuje nabieżnik o kierunku 149.75 stopnia , tworzony z dwóch świateł umieszczonych na czarnych wieżach o wysokości 23 m , usytuowanych 1 i 2 Mm SSE od portu Hudaydah. Stąd idzie zachodnie od light buoy no.2 , i tu się rozpoczyna pogłębiony kanał. W roku 1986 zauważono , że podczas nocy jest światło fairway buoy bardziej jasne niż światła oznaczające kanał . Kotwicowisko: Statki oczekujące na pilota muszą kotwiczyć w pobliżu Light-buoy nr.2 , jest tu bardzo dobrze trzymający grunt, bagniste dno. Statki tutaj mogą kotwiczyć tylko w celu wejścia do portu. Pogłębiony kanał: Kanał o szerokości 80 m był w roku 1981 pogłębiony do 8.9 m , najmniejsza głębokość jest na linii nabieżnika E od Ras alKtib, gdzie jest 8.5 m. SSE od basenu portowego jest głębokość 8.9 m. W 1987 był kanał pogłębiony do 9.5 m. Kanał jest oznakowany przez boje świetlne ponumerowane od 3 do 14. Pierwsza część kanału jest wyznaczona za pomocą nabieżnika umieszczonego na odległości 1.75 Mm NW od przedniego światła. Druga część jest wyznaczona nabieżnikiem , gdzie przedni jest umieszczony na SW końcu nabrzeża portowego, tylne jest 1.5 Mm w kierunku SSW. Latem mogą być światła boi zanieczyszczone poprzez kurz. Pilotaż: W pogłębionym kanału jest pilotaż obowiązkowy, pilot przychodzi na statek w pobliżu Light-buoy nr.2. Maksymalne zanurzenie statków jest 9.1 m i długość 180 m. Pilotaż jest dostępna codziennie od 0600 do 1630. ETA statku ma być przysłana 48 godzin przed przyjazdem i powinna zawierać długość , zanurzenie dziobu i rufy, ilość ładowni, i naturę ładunku. Nabrzeże: Numery 1 do 5 są umieszczone na nabrzeżu na SE stronie portu. Postój nr. 6 jest dla kontenerowców i Ro-Ro terminal jest na NE kei . Stanowisko 5 jest przeznaczone dla rozładunku zboża. Tankowce do 15000 dwt korzystają z postoju na dalbach w NW części portu.
(…)
… części portu.
Wyposażenie:
Port jest wyposażony w 6 holowników o mocy do 1800 HP.
Główne nabrzeże jest wyposażone w ruchome krany o nośności do 5 ton dla drobnicy i dwa
ruchome krany o nośności 30 ton.
Ziarno jest rozładowywane u postoju 4, silos ma pojemność 20 000 ton .
Jest tu pochylnia dla statków do 500 ton , są dostępni nurkowie.
W Al Hudaydah jest szpital.
Woda do picia jest dostępna…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)