Port Hudaydah, Jemen

Nasza ocena:

5
Wyświetleń: 721
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Port Hudaydah, Jemen - strona 1 Port Hudaydah, Jemen - strona 2

Fragment notatki:

Port of Hudaydah Port Hudaydah jest podstawowym portem północnego Jemenu,i jest sytuowany na południe od  Kwahr Katib. Znaki przybrzeżne: Dobrze zauważalny wrak , 7 kabli WSW od Ra s ash Shamm, jest znakiem dla statków na  kotwicy. Następny wrak jest 4 kable bardziej na północ. Duże silos, wysokie 65 m , leżące w pobliżu nabrzeża 5, jest bardzo dobrze widoczne. Podejście: Podejściowa zielona boja świecąca stanowy zewnętrzny koniec kanału podejściowego do Kwahr  Katib. Zwykłe podejście przechodzi ESE od Faiway light-buoy przechodząc bardziej na południe na  głębokości 6.3 m i z drugiej strony NW obok drugiej pławi. Następuje nabieżnik o kierunku  149.75 stopnia , tworzony z dwóch świateł umieszczonych na czarnych wieżach o wysokości 23  m , usytuowanych 1 i 2 Mm SSE od portu Hudaydah. Stąd idzie zachodnie od light buoy no.2 , i  tu się rozpoczyna pogłębiony kanał. W roku 1986 zauważono , że podczas nocy jest światło fairway buoy bardziej jasne niż światła  oznaczające kanał . Kotwicowisko: Statki oczekujące na pilota muszą kotwiczyć w pobliżu Light-buoy nr.2 , jest tu bardzo dobrze  trzymający grunt, bagniste dno. Statki tutaj mogą kotwiczyć tylko w celu wejścia do portu. Pogłębiony kanał: Kanał o szerokości 80 m był w roku 1981 pogłębiony do 8.9 m , najmniejsza głębokość jest na linii  nabieżnika E od Ras alKtib, gdzie jest 8.5 m. SSE od basenu portowego jest głębokość 8.9 m. W  1987 był kanał pogłębiony do 9.5 m. Kanał jest oznakowany przez boje świetlne ponumerowane od 3 do 14. Pierwsza część kanału jest wyznaczona za pomocą nabieżnika umieszczonego na odległości 1.75  Mm NW od przedniego światła. Druga część jest wyznaczona nabieżnikiem , gdzie przedni jest  umieszczony na SW końcu nabrzeża portowego, tylne jest 1.5 Mm w kierunku SSW. Latem mogą być światła boi zanieczyszczone poprzez kurz. Pilotaż: W pogłębionym kanału jest pilotaż obowiązkowy, pilot przychodzi na statek w pobliżu Light-buoy  nr.2. Maksymalne zanurzenie statków jest 9.1 m i długość 180 m. Pilotaż jest dostępna  codziennie od 0600 do 1630. ETA statku ma być przysłana 48 godzin przed przyjazdem i powinna  zawierać długość , zanurzenie dziobu i rufy, ilość ładowni, i naturę ładunku. Nabrzeże: Numery 1 do 5 są umieszczone na nabrzeżu na SE stronie portu. Postój nr. 6 jest dla  kontenerowców i Ro-Ro terminal jest na NE kei  . Stanowisko 5 jest przeznaczone dla rozładunku  zboża. Tankowce do 15000 dwt korzystają z postoju na dalbach w NW  części portu.

(…)

… części portu.
Wyposażenie:
Port jest wyposażony w 6 holowników o mocy do 1800 HP.
Główne nabrzeże jest wyposażone w ruchome krany o nośności do 5 ton dla drobnicy i dwa
ruchome krany o nośności 30 ton.
Ziarno jest rozładowywane u postoju 4, silos ma pojemność 20 000 ton .
Jest tu pochylnia dla statków do 500 ton , są dostępni nurkowie.
W Al Hudaydah jest szpital.
Woda do picia jest dostępna…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz