Polityki kształtujące ceny Polityka fiskalna Polityka monetarna (NBP) . Podatki . Stopa procentowa . Cła . Operacje otwartego rynku . Opłaty wyrównawcze . Rezerwy obowiązkowe . Akcyza . Zwolnienia podatkowe i cła . Dotacje POLITYKA, STRATEGIA I TAKTYKA CEN Polityka cen w przedsiębiorstwie - to zmienna niezależna, jest dla przedsiębiorstwa elementem otoczenia, które trzeba analizować, oceniać i przewidywać zachodzące w nim zmiany, ale nie można na nie bezpośrednio oddziaływać. Strategie cen - długookresowe koncepcje globalne dotyczące kształtowania poziomu cen w przedsiębiorstwie długim okresie czasu Taktyka cen - obejmuje wszelkie środki umożliwiające realizację strategii, a przede wszystkim decyzje wynikające z bieżących zmian w otoczeniu, praktyczna organizacja zmian cen. Wykład 3 UWARUNKOWANIA STRATEGII CENOWYCH Przedsiębiorstwa kształtuje strategie cenowe samodzielnie Przedsiębiorstwa są jednak ograniczone przez wiele czynników (zewnętrzne i wewnętrzne ) Każde z ograniczeń zawęża zakres możliwych strategicznych wyborów cenowych w przedsiębiorstwie i ma wpływ na proces kształtowania cen, wysokość cen i relacje między poszczególnymi cenami. Procesem definiującym wybór rynku docelowego jest segmentacja, a jej kryteriami mogą być: Stopień wrażliwości na poziomie cen Stopień wrażliwości na strukturę cen Rynek ze względu na kryteria cenowe również można segmentować wg: Poziomu cenowej elastyczności popytu Szybkości reakcji na wzrost lub spadek ceny Postaw wobec cen
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)