To tylko jedna z 6 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
pole naziemnego ruchu lotniczego - to część lotniska wykorzystywana do startów, lądowań i naziemnego ruchu statków powietrznych, obejmująca pole manewrowe i płyty. Modułem projektowym jest samolot • pole manewrowe - to część lotniska wykorzystywana do startów, ładowań i naziemnego ruchu statków powietrznych, nie obejmująca płyt płyta - to powierzchnia wyznaczona na lotnisku lądowym, na której statki powietrzne zatrzymują się w celu przyjmowania pasażerów, załadunku i wyładunku towarów i poczty, tankowania paliwa, postoju i obsługi • miejsce postoju statku powietrznego - to obszar na płycie przeznaczony do postoju statków powietrznych • miejsce oczekiwania - to miejsce, w którym kołujące statki powietrzne i przejeżdżające pojazdy mogą być zatrzymywane sygnałami z wieży kontroli lotniska Dziennik Ustaw z 1998 r. Nr 130 poz. 859. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 31 sierpnia 1998 r. w sprawie przepisów techniczno- budowlanych dla lotnisk cywilnych. (Dz. U. z dnia 26 października 1993 f.) droga startowa RWY (runway) - to powierzchnia wyznaczona na lotnisku lądowym, przygotowana do startów i lądowań statków powietrznych, - główna droga startowa - to droga startowa wykorzystywana w miarę możliwości w pierwszej kolejności pas drogi startowej - to powierzchnia obejmująca drogę startową i ewentualne zabezpieczenie przerwanego startu (SWY), zmniejszająca ryzyko uszkodzenia statku powietrznego, który wykołowat poza drogę startową, oraz zabezpieczająca statki powietrzne przelatujące nad tą powierzchnią w czasie operacji startów i lądowań ASDA - rozporządzalna długość przerwanego lądowania (accelerate-stop distance available) RESA - zabezpieczenie końca drogi startowej (runway end safety area) – to powierzchnia symetryczna względem przedłużenia osi drogi startowej, sąsiadująca z końcem pasa drogi startowej, zmniejszająca ryzyko uszkodzenia samolotu, który przyziemił zbyt krótko lub przekroczył koniec drogi startowej Odległość pomiędzy osiami równoległych dróg startowych nie powinna być mniejsza niż: • w przypadku dwóch nieprzyrządowych dróg startowych, przewidzianych do jednoczesnego używania: a) 210 m - jeżeli co najmniej jedna z ni ma cyfrę kodu 3 lub 4. b) 150 m - jeżeli co najmniej jedna z ni ma cyfrę kodu 2, c) 120 m - jeżeli obie mają cyfrę kodu w przypadku dwóch przyrządowycl dróg startowych, przewidzianych dc jednoczesnego
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)