Podstawy nauki o przedsiębiorczości - ściaga

Nasza ocena:

3
Pobrań: 91
Wyświetleń: 1610
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Podstawy nauki o przedsiębiorczości - ściaga  - strona 1

Fragment notatki:


Zysk zalety : -miernik ogólny, -zabezpiecza przed bankructwem, jest warunkiem przetrwania, -jest wypadkową działań firmy po stronie sprzedaży i produkcji, -łatwo można interpretować zjawiska zachodzące w gospodarce. Zysk wady : -właściciele i ich deklaracje o różnorodności celu, -słabość porównań ze względu na różne standardy rachunkowości, -zastosowanie w przypadku działań inwestycyjnych firmy, -firmy działają w niepewnym otoczeniu, -menedżerowie realizują swoje własne cele. Makro -zespół warunków funkcjonowania przedsiębiorstwa wynika z działania w określonym kraju, regionie, w określonej strefie klimatycznej, układzie politycznym, prawnym, społecznym itp. Tworzy przedsiębiorstwom niejednakowe warunki, w zależności od branży, sektora, lokalizacji itp. 5 sił P ortera : -intensywność rywalizacji, -pozycja dostawców, -konsumenci i kanały dystrybucji, -potencjalne wejścia, -produkty substytucyjne. Mark Mix -zbiór narządzi marketingowych, które przedsiębiorstwo stosuje do realizacji zamierzonych celów marketingowych. 4P -produkt, -cena, -dystrybucja, -promocja. 4C -potrzeby i pragnienia klientów, -koszt dla klienta, -wygoda zakupu, -dostosowanie informacji. Usługa : -każda czynność zawierająca element niematerialności, która polega na oddziaływaniu na klienta lub podmiot , a które nie powoduje przeniesienia własności. Cechy Usług: -nie materialność (usługi nie można odkupić), -nietrwałość (usługi nie można magazynować, -nierozdzielność procesu wytwarzania (odbywają się w tym samym czasie), -niejednorodność (jakość usług zależy od wielu czynników). System produkcyjny -celowo zaprojektowany i zorganizowany układ materialny, energetyczny, informacyjny eksploatowany przez człowieka i służący produkowaniu określonych produktów w celu zaspokojenia potrzeb konsumentów. Handel -kategoria usług, podmiotów, wyspecjalizowana w pośrednictwie polegającym na zakupie i sprzedaży towarów, przemieszczaniu ich, ułatwianiu wymiany. Czarna skrzynka -następuje tam analiza bodźców marketingowych i niemark, w zależności od tego, jakie czynniki mają większy wpływ, konsument albo kupuje, albo rezygnuje z zakupu. Składa się z : -cech charakteryzujących kupującego, -procesu decyzyjnego, który ilustruje drogę, jaką przebywa kupujący od rozpoznania potrzeby do postępowania po dokonaniu zakupu.
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz