To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Wymień 4 metody montażu mostów stalowych
- za pomocą dźwigów
- za pomocą barek
- na rusztowaniach montażowych
- metodą nasuwania podłużnego
- metodą wspornikową
Narysuj 4 schematy betonowych mostów ramowniczych:
.
Prefabrykowane betonowe dźwigary mostowe :
,
Wymień dwa rodzaje sprężenia w mostach betonowych
- Sprężenie przez przemieszczenie podpór
- Sprężenie podłużne kablami sprężającymi
- Zastosowanie strunobetonu
Narysuj 2 przykłady mostowych konstrukcji zespolonych typu „beton-beton”
,
Ile wynosi dopuszczalna rozwartość rys w moście betonowym?
Wymaganie normalne - 0,2mm
Wymaganie wysokie - 0,1mm
Narysuj układ rys w mostowej belce ciągłej spowodowanych nadmiernym zginaniem i ścinaniem
Rysy od zginania - prostopadłe
Rysy od ścinania - ukośne przy podporach
Narysuj uszkodzenie elementu mostu betonowego spowodowane korozją siatki zbrojeniowej:
??????????????????????????
Dlaczego solenie jezdni na moście lub pod mostem jest groźne dla trwałości mostu ?
Ponieważ prowadzi to do skorodowania betonu i elementów stalowych (chyba)
Na czym polega wykonanie przęseł metodą betonowania nawisowego ?
Jest to klasyczny sposób budowy przęseł o utwierdzonych końcach. Ustrój nośny buduje się za pomocą dźwigów, bez rusztowań. Przęsło buduje się segmentami od przyczółków do środka rozpiętości. Rusztowanie (dźwig ?) stojące na już wybudowanym segmencie przesuwa się sukcesywnie do przodu.
Jakie są wady i zalety budowania przęseł mostowych na rusztowaniach stacjonarnych ?
Zalety: - najkorzystniejsze włączenie się płyty do przenoszenia obciążenia
- dobra metoda dla mostów nietypowych (np. pod skosem)
- Korzystne przy wymianie przęseł (po demontażu można natychmiast montować nowe gotowe przęsło
Wady:
- Zabudowanie przestrzeni podmostowej
- wymaga budowy kosztowych rusztowań
- nie może być stosowany gdy most jest wysoko nad terenem
Narysuj schemat mostu sprzężonego i narysuj jego elementy
. Wymień 4 stany graniczne użytkowania:
- Zjawisko rezonansu i nadmiernego wzrostu naprężeń
- Przyspieszenie drgań obniżających komfort podróżujących
- Niszczenie elementów wyposażenia (np. pękanie nawierzchni)
- Redukcja sztywności elementów wskutek postępującej degradacji wbudowanych materiałów
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)