To tylko jedna z 10 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
PLAN MARKETINGOWY SEGMENTACJA RYNKU KRYTERIUM CZYNNIKI OPIS geograficzne Miasto
Wieś Województwo Tak-sklepy znajdują się w miastach
Nie-klient ma dobre połączenia komunikacyjne z oddziałami sklepów
Tak-sklepy znajdują się tylko w woj. podkarpackim Socjo - demograficzne Wiek
Płeć
Styl życia rodziny
Dochód Wykształcenie Tak-przedział wiekowy : 16-27
Tak - nasze sklepy sprzedają odzież damską
Tak: rodziny z nastoletnimi dziewczętami
Tak - osoby ze średnim dochodem mogą pozwolić sobie na nasz towar
Nie - klientką może być każda kobieta niezależnie od wykształcenia Psychologiczne Przynależność do danej klasy społecznej
Styl życia
Nie-każda kobieta może nabyć produkt
Nie - gdyż sprzedajemy każdego rodzaju odzież np. sportową jak i elegancką Oparte na podobnych oczekiwaniach klientów względem produktów Zmieniająca się moda, trendy
Sprzedaż wysyłkowa
Usługi krawieckie
Tak- nasze sklepy oferują wszelkie nowości, co zwiększa sprzedaż Tak- towar dostarczony jest bezpośrednio do klienta, klient chętnie zamówi produkt bez „biegania” po sklepach
Tak -klienci chętnie korzystają z takiej usługi, tym bardziej iż jest ona oferowana gratis Oparte na okresie użytkowania produktu Użytkownicy okazjonalni (sezonowo)
Tak -klienci chętnie kupują modne towary na każdą okazję (czyli zazwyczaj sezonowo) Oparte na stopniu zaufania do produktu Jakość Tak-nasza odzież jest dobrej jakości, więc zadowoli każdego klienta
Zgodnie z wyżej rozpatrzonymi kryteriami statystycznym klientem kupującym nasze towary jest : kobieta w wieku 16-27 lat, mieszkająca w mieście (woj. Podkarpackie), jak również rodziny z nastoletnimi córkami. Potencjalną klientką jest też osoba ze średnim dochodem, zwracająca uwagę na zmieniającą się modę, nowe trendy oraz zainteresowana sprzedażą wysyłkową, jak i usługami krawieckimi. Ważni są też klienci okazjonalni, zwracający uwagę na dobrą jakość i sezonowość wyrobów. OPIS STRATEGII MARKETINGOWEJ
(…)
… produktów przez poszczególne grupy ludzi, nadaje cechy wyrobów masowych lub przeciwnie. Nasza oferta skierowana jest do kobiet w wieku 16-27 lat, dlatego cena dostosowana jest do możliwości finansowych klientek.
W naszych działaniach stosujemy następującą strategię cenową:
Cena add-even (cena nierówna), będzie najczęściej kończyła się liczbą 90 albo 99 np. spodnie-69,99 zł, co spowoduje postrzeganie ceny jako 60 zł, a nie 70 zł.
Zastosujemy również obniżki cenowe dla naszych klientek:
Przy zakupie powyżej 200 zł jednorazowo upominek gratis (np. modna czapka, opaska, broszka, spinka itp.) Wysokość cen została ustalona na poziomie cen konkurencji tak, aby była atrakcyjna dla klienta.
BRIEF
Przedsiębiorstwo handlowo - usługowe
„Gracja”
Wprowadzenie Rynek krajowy ( południowo - wschodnia część)
Główna…
… do tego prowizje od wielkości sprzedaży. Będzie to 5 % sprzedanych produktów.
c) Opis strategii promocji
Nasze działania opierają się na formule AIDA:
Attention - uwaga
Interest- zainteresowanie
Desie - korzyść
Action - czyn, ruch, działanie
Promocja w naszej firmie odwołuje się szczególnie do : stylu życia, symboli i wartości, nowoczesności, wyobraźni i fantazji oraz naśladownictwa. Kładziemy nacisk na reklamę…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)