To tylko jedna z 7 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
PLAN MARKETINGOWY FIRMY HANDLOWEJ OLIWIA Charakterystyka Firmy OLIWIA jest firmą handlową powstała w roku 1992 z siedzibą w m. Oleszyce woj. podkarpackie. Właścicielem i kierownikiem firmy jest mgr Aleksander Zubrzykowski zatrudniający czterech pracowników. Główna działalność polega na dystrybucji koszul męskich, dodatkowo OLIWIA zajmuje się dystrybucją innych towarów takich jak: ubrania robocze
ręczniki kąpielowe
krawaty
swetry szaliki
Asortyment wiodący: koszule męskie odbierane są od producenta, z siedzibą w Krakowie u którego Oliwia posiada wyłączność. Asortyment pozostały pozyskiwany jest w hurtowniach. Towar jest dostarczany bezpośrednio do placówek handlowych. Zasięg działania firmy jest dość szeroki obejmuje siedem sąsiadujących ze sobą województw: podkarpackie, małopolskie, świętokrzyskie, lubelskie, mazowieckie, śląskie , łódzkie. Główny asortyment jest odbierany od producenta za pomocą samochodów dostawczych a następnie dostarczany do konkretnych odbiorców - sklepów detalicznych. Koszule posiadają swoją dobrą markę, charakteryzują się wysoką jakością, oferowany jest szeroki wybór, kolorów, rozmiarów, rodzajów tkanin. Deklaracja misji Misją firmy jest zaspokojenie w sposób maksymalny zapotrzebowań klienta na oferowane wyroby.
Firma stara się aby jej wyroby oraz oferowane towary zawsze posiadały wysoką jakość, trafiały w gusty odbiorców i spełniały ich oczekiwania pod względem cenowym, ilościowym, spełniały warunki dyktowane przez aktualne trendy w modzie.
Anal iza sytuacyjna a/ branża Firma zajmuje się handlem hurtowym pomiędzy producentem lub hurtownią a sklepami detalicznymi sklep są różnych wielkości. Nie dociera do bezpośredniego indywidualnego odbiorcy. b/ konkurencja Na rynku działa wiele firm o podobnym profilu działania. Konkurencja jest dość duża. W obszarze działania funkcjonuje kilkadziesiąt firm o podobnym profilu (ok. 80). Jednak większość z nich zajmuje się dystrybucją pomiędzy hurtownią a sklepami (80%). Przewaga Oliwi polega na tym, ze posiada wyłączność u producenta, który posiada już ustaloną markę. Walka z konkurentami polega na oferowaniu towaru wysokiej jakości po przystępnych cenach.
(…)
… u producenta, który posiada już ustaloną markę. Walka z konkurentami polega na oferowaniu towaru wysokiej jakości po przystępnych cenach.
Trudną konkurencją są wszelkie działania tak zwanej „szarej strefy” handlującej podobnymi towarami pochodzącymi z importu (nie zawsze lub też raczej rzadko legalnego). Towar w ten sposób sprzedawany jest przeważnie niskiej jakości w związku z tym charakteryzuje się niską…
… nośnikiem reklam są oznakowane samochody dostawcze. Przygotowywana strona internetowa będzie jednym ze sposobów reklamowania wyrobów, ponadto należy reklamować sam wyrób aby reklama dotarła bezpośrednio do finalnego nabywcy a nie tylko do punktów sprzedaży detalicznej. (koszule posiadają swoje marki). Przygotowuje się reklamy planszowe oraz reklamę w prasie. Firma stosuje następujące rodzaje rabatów…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)