Orientacje przedsiębiorstw

Nasza ocena:

5
Pobrań: 140
Wyświetleń: 1470
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Orientacje przedsiębiorstw  - strona 1 Orientacje przedsiębiorstw  - strona 2 Orientacje przedsiębiorstw  - strona 3

Fragment notatki:


Rozkład nabywców wg czasu akceptacji nowości 1. Efekt demonstracyjny  2. efekt rekomendacji  3.  sieć uwierzytelnienia  4. efekt demokratyzacji  5. obowiązek – rutyna ORIENTACJE PRZEDSIĘBIORSTW Ø Orientacja produkcyjna – XIX w., produkcja masowa, rynek sprzedawcy, inaczej –  orientacja na produkt. O - uwaga przedsiębiorców skoncentrowana jest na produkcji w skali masowej, na  uzyskaniu przewagi kosztowej o - główny problem: jak wytwarzać dużo i tanio, aby uczynić wyrób dostępnym dla  szerokiego grona nabywców i uzyskać kosztową przewagę nad konkurentami przy  zachowaniu wymaganej staranności produkcji. Ø Orientacja sprzedażowa (dystrybucyjna) – związana z pojawieniem się barier popytu (USA  – lata 20-te; Europa Zach. – lata 50-te XX w.) o - jak sprzedać to, co firma może masowo i tanio wytwarzać o - nacisk na wspieranie sprzedaży, reklamę Właśnie wtedy pojawiła się koncepcja marketingu – mix. Ø Orientacja na społeczeństwo (lata 90-te XX w.) – Zmiany społeczne dokonujące się,  doprowadziły do uwzględniania w tworzonych przez firmy strategiach takich aspektów, jak: o Ekologia – np. poprzez produkowanie produktów przyjaznych dla środowiska,  neutralizowanie głodu na świecie, racjonalną gospodarkę surowcami o Etyka – np. przez wdrażanie standardów społecznej odpowiedzialności biznesu,  budowanie zaufania między firmą, a odbiorcami. o Szybka dynamika zmian w technologii wytwarzania i dążenie do ograniczania  zanieczyszczania środowiska. Rynek – ogół stosunków wymiennych pomiędzy sprzedającymi a kupującymi, poparte  odpowiednimi środkami płatniczymi. ELEMENTY RYNKU • Cena • Podaż  • popyt • przedmiot rynku • podmioty rynku  • strumień dóbr • organizacja rynku Wartość – suma nakładów pracy ludzkiej i uprzedmiotowionej związanej z wytwarzaniem danego  wyrobu. FUNKCJE RYNKU • Informowanie o ofercie • Pobudzanie innowacyjności • Stymulowanie rozwoju gospodarczego • Wyrównywanie popytu i podaży • Alokacja – odpowiednie rozmieszczenie zasobów • Weryfikacja decyzji • Motywacja pracy STRUKTURA UKŁADU RYNKOWEGO STRUKTURY RYNKOWE Strona popytowa Strona podażowa Liczba kupujących Liczba sprzedających Jak wielu Nazwa dla ilości  Nieliczni Jeden Wielu (poli) Polipol Oligopol Monopol Nieliczni (oligo) Oligopsom Oligopol bilateralny Ograniczony monopol Jeden (mono) Monopson Ograniczony  monopson Monopol bilateralny Cechy gospodarki rynkowej • Swoboda alokacji • Zasady nabywane • Ponoszenie odpowiedzialności ekonomicznej i ryzyka • ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz