Opracowania, E. Barba Teatr-kultura

Nasza ocena:

3
Pobrań: 35
Wyświetleń: 595
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Opracowania, E. Barba Teatr-kultura - strona 1

Fragment notatki:

E. Barba „Teatr-kultura” (Jakub Koszański; 602-608)
Ten tekst jest mocno… niedostosowany. Pisze jego streszczenie, ale szczerze mówiąc niewiele z niego wynoszę.
Teatr nie wytwarza tylko towaru, ale i emocje między ludzkie.
Teatr trzeci to negacja teatru tradycyjnego i awangardy.
To tzw. ciemna strona teatru.
Trzeci teatr to rodzaj getta.
Różne opisy gett.
Można z niego wyjść odrzucając swoje korzenie i nawracając się.
Odrzucenie getta to odrzucenie wyboru życia w izolacji.
Teatr najpierw tworzy relację między tymi, co go tworzą, a dopiero później między widzami (Wielkimi Bestiami), a aktorami.
Jedynym uchwytnym rezultatem spotkań aktorów i widzów są recenzje.
Najważniejsze jest to, czego nie można uchwycić pismem, czyli to, co widz zobaczył.
Teatrem rządzi już nie potrzeba oglądania, ale potrzeba tworzenia nowych relacji.
Tworzy się dla siebie, a nie dla widza.
Marzyciele tworzą wyspy na jeziorze, nieprzynoszące żadnych korzyści, a kiedy przestają o nie dbać, te znikają.
Przykłady wysp pływających s. 605-606 nowa antropologia.
Prawo do odmienności nie istnieje. Kto ma odmienne poglądy, ten musi się okopać.
Teatr staje się okopem; chroni to, co najważniejsze.
Żeby zaadaptować się i nie zostać pochłoniętą, mała grupa, musi zreorganizować od wewnątrz wszystkie zasady wspólnego życia.
Trzeba stać się całością - mikrokosmosem kulturowym, wtedy to będzie wstanie reagować na zachodzące wokół zmiany.
Kultura grup teatralnych jest kulturą bez korzeni.
Musisz być „aspołeczny” jeśli… - tu kilka „jeśli”, grubsza chodzi o bunt przeciwko niesprawiedliwości w społeczeństwie itp.
Musisz być „aspołeczny”, żeby urzeczywistnić własne możliwości.
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz